شنبه، بهمن ۲۹، ۱۳۹۰

دادگاه فرشید فتحی از زندانیان مسیحی‌ برگزار شد

.

فرشید فتحی از نوكیشان مسیحی که با گذشت بیش از یكسال همچنان در زندان اوین بسر می برد سرانجام دادگاه وی كه تاكنون نیز چند بار به بهانه های مختلف به تعویق افتاده بود، برگزار شد.
یك منبع آگاه به آژانس خبری مسیحیان ایران « محبت نیوز» خبر داد، نخستین جلسه دادگاه "فرشید فتحی" از زندانیان مسیحی‌ که در پی‌ یورش سازمان یافته ماموران امنیتی در تهران بازداشت شده بود برگزار شد.

بر اسا س این گزارش، دادگاه این نوكیش مسیحی كه تاكنون نیز چند بار به بهانه های مختلف به تعویق افتاده بود، گفته می شود در نیمه بهمن ماه سالجاری ( ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ ) در دادگاه انقلاب برگزار شد . همچنین قرار است دادگاه، ظرف مدت  ۳ ماه رای خود را صادر و به وکیل ایشان ابلاغ نماید. با اینحال مطابق مقررات قانون آئین دادرسی کیفری (مقررات قانونی) پس از اعلام ختم رسیدگی از سوی دادگاه، قاضی مکلف است ظرف یکهفته اقدام به صدور رای نماید. بنظر می رسد اینگونه تصمیم ها از سوی مقامات امنیتی و دادگاههای انقلاب برای زندانیان عقیدتی پیش از این نیز سابقه داشته تا ضمن تداوم بازداشت و بلاتكلیفی این افراد در زندان ، شخص  بیشتر دچار آسیب های روحی و روانی شود كه این عمل برای فرد زندانی به مثابه شكنجه تلقی می گردد.
پیش از این نیز، در آخرین روزهای نزدیك به ایام عید نوروز ۱۳۹۰ مسئولان زندان به خانواده این زندانی عقیدتی خبر می دهند كه نامبرده می تواند برای نوروز با سپردن وثیقه به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان بطور موقت آزاد گردد . اما در زمان تعیین شده ، در حالی كه "فرشید" تمامی وسایل خود را از مسئولین زندان تحویل گرفته بود و قصد خروج از در زندان را داشت در آخرین لحظات، به جهت اعمال فشار روحی از آزادی وی جلوگیری می كنند.
این نوكیش مسیحی هم اكنون در بند عمومی نگهداری می شود و همچنین گزارش شده كه وضعیت جسمانی وی خوب و خانواده ایشان نیز طبق قوانین زندان اجازه ملاقات با وی را دارند.
farshid-pray
"فرشید فتحی" ، در روز یكشنبه ۵ دی ماه ۱۳۸۹ ( ۲۶ دسامبر ۲۰۱۰) در آستانه سال نو میلادی در یورشی گسترده و از پیش تعیین شده توسط ماموران امنیتی بازداشت شد در پی این حادثه نیز شمار بسیاری از شهروندان مسیحی و از اعضا کلیساهای خانگی در تهران و برخی شهرستانها نیز بازداشت شدند. بسیاری از این نوکیشان مسیحی‌ پس از ماه‌ها بازداشت با پرداخت وثیقه‌های سنگین توانستند بطور موقت از زندان آزاد شوند.
"فرشید فتحی" ۳۳ ساله و دارای دو فرزند پس از بازداشت، ماههای متمادی در سلول انفرادی در زندان اوین نگهداری می شد، وی توسط ماموران وزارت اطلاعات زیر شدید ترین بازجوئی ها قرار داشت. بازجویان از وی خواسته بودند تا اعتراف كند كه تاكنون به چه کسانی بشارت مسیحیت را داده و با چه کسانی در خارج از کشور ارتباط داشته است.
متاسفانه بدلیل اینكه برخی افراد ناآگاه به امور و سازمانهایی كه خود را به اصطلاح دلسوز وضعیت مسیحیان زندانی می نامند با این اندیشه كه درج خبر و اطلاع رسانی در رسانه ها می تواند وضعیت فرد زندانی را بدتر نماید، از انتشار هر گونه خبر در این خصوص خودداری می كنند و حتی مانع خبررسانی هم نیز می شوند. كه همین امر سبب شده كه  تاكنون خبرهای نادرستی پیرامون پرونده فرشید فتحی منتشر گردد. اگر چه این افراد حتی با نام زندانیان مسیحی برای خود سعی در گرفتن كسب اعتبار نیز هستند اما متاسفانه با این اندیشه اشتباه ، در جهت تفكر و نقشه های پنهانی نظام همگام بوده و با این نگرش همچنین به تداوم زندانی شدن افراد نیز كمك كرده اند .
در حالی كه شورای عمومی سازمان ملل متحد گزارشگر ویژه ای را برای بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران معرفی کرده است، این دیدگاه اشتباه دقیقن همگام شدن با خواسته های نظام در راستای اهداف جمهوری اسلامی مبنی بر سكوت، عدم اطلاع رسانی از وضعیت زندانیان و عدم ارسال گزارش به نهادها و سازمانهای مرتبط و فعالان حقوق بشر می باشد. با توجه به این نكته كه در حال حاظر شماری از زندانیان مسیحی در تهران و شهرستانها هم اكنون بدون هیچ دلیلی در زندان ها می باشند، نگرانی ها از وضعیت این افراد از این پس فقط مسئله خانواده های آنان نیست، بلكه امروز این مصائب به مسئله كلیسای ایران و به موضوعی برای دعا در دوران جفای كلیسا تبدیل شده است كه همه ایمانداران مسیحی از سراسر جهان در آن سهیم و شریك هستند. «محبت نیوز» ضمن روشنگری و خبر رسانی از وضعیت مسیحیان به افكار عمومی در خصوص وضعیت كلیسا و نوكیشان مسیحی در بند در ایران، تقاضا دارد تا  كلیه كلیساها نیز متحدن دست دعا برای آزادی زندانیان مسیحی و دیگر زندانیان عقیدتی به سوی آسمان بلند كنیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر