یکشنبه، اسفند ۰۷، ۱۳۹۰

خودداری دو درویش گنابادی زندانی از انتقال به بیمارستان با دستبند


انتقال کاظم دهقان به زندان عادل آباد شیرازخانه حقوق بشر ایراندو تن از دراویش گنابادی زندانی از انتقال به بیمارستان با دستبند خودداری کردند.
تارنمای مجذوبان نور گزارش داده است که رضا انتصاری و افشین کرم پور در حالی که مسئولین یگان حفاظت زندان اوین برای اعزام آنها به بیمارستان قصد استفاده از دستبند را داشتند از زدن دستبند خودداری کرده و حاضر به اعزام به بیمارستان با دستبند نشدند.
این در حالی است که براساس تبصره ١ماده ٢٣۵ آیین نامه اجرایی سازمان زندانها استفاده از دستبند در اعزام محکومان و متهمان به مراجع قضایی، مراکز درمانی، تربیتی، آموزشی مجاز نیست.

طبق این گزارش رضا انتصاری که در تاریخ ۱۳ شهریور ماه سال جاری بازداشت شد در هنگام حمله ماموران وزارت اطلاعات به دفتر سایت از ناحیه دست مجروح شد شدت این جراحت تا حدی بود که مجبور به اعزام وی به بیمارستان قمربنی هاشم شدند و در آنجا تحت عمل جراحی قرار گرفت اما دست ضرب دیده وی برای درمان کامل نیاز به عمل مجدد دارد و همچنان از این ناحیه رنج می برد.
و همچنین افشین کرم پور از وکلای زندانی دراویش گنابادی که در بند ۳۵۰ اوین به سر می برد از ناحیه مچ پای چپ دچار شکستگی شده و قرار بود به بیمارستان طالقانی اعزام شود اما به دلیل امتناع از استفاده از دستبند، اعزامش لغو شد.
وی درتاریخ ١٣شهریور ماه درجریان حوادث شهرستان کوار هنگام ملاقات با فرماندار آن شهرستان در فرمانداری کوار توسط ماموران امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر