یکشنبه، بهمن ۱۶، ۱۳۹۰

فرشید فتحی زندانی مسیحی پس از چهارده ماه بازداشت غیرقانونی در اوین ، به دادگاه خواهد رفت


Farshid_Fathi_7
بیش از چهارصد روز از بازداشت  فرشید می گذرد. تا کنون چند بار به این زندانی  و خانواده اش اطلاع داده بودند که به زودی دادگاهی خواهد شد. اما هربار به بهانه ای دادگاه  را عقب انداخته اند تا فشار بیشتری به او بیاورند.
 به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از منابع مسیحی پایتخت، عاقبت پس از گذشت بیش از چهارصد روز (یک سال و یک ماه و ده روز) به فرشید فتحی در زندان اوین تاریخ دادگاه داده اند. این دادگاه که قرار بود چند روز پیش برگزار شود به طور رسمی برای روز 17 اسفند به زندانی ابلاغ شده است.

تا کنون چند بار به فرشید و خانواده اش اطلاع داده بودند که به زودی دادگاهی خواهد شد. اما هربار به بهانه ای برخلاف قانون  دادگاه ایشان را عقب انداخته اند تا فشار بیشتری به او بیاورند.
اتهاماتی که بازجوهای وزارت اطلاعات به این زندانی مسیحی نسبت داده اند ، اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی است. منظور آنها از زدن چنین اتهاماتی به زندانیان مسیحی رد گم کردن است. نظام قضائی جمهوری اسلامی به شدت تلاش می کند که داشتن زندانیان عقیدتی را کتمان کنند. آنها ادعا می کنند که در ایران هیچکس به خاطر اعتقاداتش دستگیر و مجازات نمی شود.
فرشید فتحی که در طی موج حملات کریسمس سال گذشته وزارت اطلاعات  به مسیحیان بشارتی در تهران  روز 5 دی ماه 89 (26 دسامبر 2010) بازداشت شده بود، تا کنون رسما تفهیم اتهام نشده است. در اواخر اسفند ماه سال گذشته  به خانواده اش اطلاع دادند که برای او وثیقه تهیه کنند. پس از طی مراحل قانونی سپردن وثیقه و صدور حکم آزادی موقت ، ماموران اطلاعاتی زندان از آزاد کردن او ممانعت به عمل آوردند. دلیل این امر را بسیاری از نزدیکان به این پرونده تلاش بازجوها برای اذیت فرشید می دانند. تلاشی که بطور آشکار و پنهان علیه این  زندانی بی گناه مسیحی تا کنون نیز ادامه پیدا کرده است.
مطابق اخبار واصله چندی قبل فرشید را به جرم خواندن سرودهای پرستشی مسیحی با صدای بلند در محوطه بند زندان جریمه نمودند و به دستور بازجوی پرونده موهای او را به عنوان تنبیه  از ته ماشین کردند. این اهانتها به فرشید بطور مرتب و سیستماتیک بیش از یک سال است ادامه دارد. ازاو چند بار اکیدا خواسته بودند از خواندن سرودهای پرستشی خود داری کند که زیر بار نرفته بود.
به دلیل همین نافرمانیهای فرشید در برابر محدودیتهای اعمال شده برای پرستش خداوند در زندان و عدم تمکین او از  خواست بازجویان برای رد مسیحیت و توبه کردن است که تاکنون او را به اشکال مختلف تحت آزار و شکنجه روحی قرار داده اند و به مدت طولانی  بلاتکلیف نگه داشته اند.
مسیحیان ایران بارها  خواستار آزادی فرشید از زندان و بازداشت طولانی  شده اند. اما لجبازی بازجوهای پرونده در برابر مقاومت فرشید تا کنون از آزادی او جلوگیری کرده است.
در حالیکه تقریبا تمام ایماندارانی که در بازداشتهای ایام کریسمس سال گذشته در تهران به زندان افتاده بودند ، حداقل آنها که درباره آنها خبر رسانی شده بود ، آزاد شده اند ، مشخص نیست چرا فرشید فتحی هنوز در زندان و بازداشت موقت مانده است.
پیشتر نزدیکان به خانواده فرشید در ترکیه به خبرنگار اف سی ان ان گفته بودند  که مسئولان شعبه 6 دادستانی انقلاب مستقر در زندان اوین برای توجیه تداوم بازداشت بدون دلیل  منکر اتهام ارتداد و بشارت  او شده اند و ادعا می کنند  اتهامات وی سیاسی می باشد!
در بند نگه داشتن این زندانی بی گناه که به طور مشخص در دی ماه سال گذشته به اتهام فعالیتهای بشارت مسیحی وتلاش برای تشکیل کلیساهای خانگی بازدشت و روانه زندان شد ، باعث فشار بر همسر و دوفرزند خردسالش نیز شده است. این خانواده اکنون  در شرایط سخت روحی به سر می برند و با فشار مالی زیادی روبرو هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر