دوشنبه، بهمن ۲۴، ۱۳۹۰

کشیش سرشناس تهرانی دستگیر شد


شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان :"ماسیس موسسیان" که یکی از مشایخ کلیسای جماعت ربانی نارمک تهران و از ایمانداران مسیحی سرشناس پایتخت می باشد در محل کارش توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان رجائی شهر کرج منتقل شد.
به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از منابع مسیحی پایتخت، ماموران وزارت اطلاعات در روز چهارشنبه 19 بهمن ماه جاری(8 فوریه 2012) به محل کار آقای "ماسیس موسسیان" یکی از مشایخ کلیسای جماعت ربانی نارمک مراجعه کردند و بدون ذکر دلیل او را بازداشت نمودند و با خود بردند.

ماسیس همانروز مراتب را طی تماس تلفنی به اطلاع اعضای کلیسا رساند. خانواده او تا روز شنبه از او اطلاعی نداشتند تا اینکه بعد از آن او یک نوبت به آنها زنگ زد و گفت که در زندان رجائی شهر کرج تحت بازداشت است. همسر و پسر او روز یکشنبه 23 بهمن پس از چهار روز به کرج رفتند و تلاش کردند با او ملاقات کنند. اما اجازه ملاقات به آنها داده نشد و آنها دست خالی به خانه خود برگشتند.
ماموران درباره علت دستگیری آقای موسسیان هیچ توضیحی به خانواده او ندادند و فقط گفته اند او فعلا آنجاست و اجازه ملاقات ندارد. خانواده او برای سلامت جسمانی او بسیار نگران می باشند ولی در حال حاضر هیچ کاری از دستشان ساخته نیست.
ماسیس موسسیان 50 ساله و دارای دو فرزند می باشد. او در یک شرکت خصوصی کار می کند و از ایمانداران قدیمی و شناخته شده کلیسای نارمک می باشد. ایشان در حال حاضر به علت طولانی بودن زمان حضورش در کلیسای مذکور از مشایخ (بزرگترهای) کلیسا محسوب می شود و مورد احترام تمام ایمانداران کلیساهای جماعت ربانی در تهران می باشد. از این رو همه از شنیدن خبر بازداشت او شوکه شده اند و بسیار ناراحت می باشند. همکارانش نیز او را فردی آرام معرفی می کنند که هیچوقت به کار کسی کاری ندارد و برای کسی هرگز دردسری درست نمی کند.
لازم به یادآوری است که از سال گذشته همزمان با نزدیک شدن به ایام کریسمس (تولد عیسی مسیح) فشار زیادی از سوی حکومت بر روی مسیحیان ایران وارد می شود. با آنکه بیشتر این فشارها متوجه نوکیشان مسیحی است ولی سایر ایمانداران از جمله مسیحیان ارمنی و آشوری نیز در امان نیستند. سال گذشته واهیک آبرامیان و همسرش سونیا کشیش آوانسیان به اتهامات واهی در همدان بازداشت شدند و واهیک پس از حدود یک سال تحمل بازداشتی در شهریور امسال آزاد شد.
کلیساهای جماعت ربانی در تهران و شهرستانها از سوی حکومت جمهوری اسلامی تحت مراقبت شدید هستند و نهادی امنیتی و نظارتی حکومت آنها را برای راه ندادن هموطنان مسلمانان و مسلمان زاده به کلیسا به شدت تحت فشار قرار می دهند.
کلیسای جماعت ربانی اهواز در روز جمعه دوم دی ماه در حالی که مشغول اجرای مراسم ویژه کریسمس بود مورد حمله ماموران اطلاعاتی نقاب پوش قرار گرفت. تمامی ایمانداران از جمله بچه های کوچک کانون شادی آن کلیسا به طور موقت بازداشت شدند. اما همان روز همه به جز کشیش کلیسا ،همسرش و دو تن از خادمان آزاد شدند. همسر کشیش نیز چند روز بعد با وثیقه سنگین مالی به طور موقت آزاد شد ولی سه نفر دیگر اکنون بیش از 50 روز است که بلاتکلیف در بازداشت به سر می برند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر