جمعه، اسفند ۰۵، ۱۳۹۰

هجوم ماموران امنیتی به منزل كشیش كلیسای اصفهان


.
در راستای افزایش فشار بر جامعه مسیحیان فارسی زبان ایران بار دیگر ماموران امنیتی با هجوم به منزل یكی از كشیشان كلیسای اصفهان بدون هیچ توضیحی ضمن بازداشت ، وی را به مكان نامعلومی انتقال دادند.
به نقل از گزارشگران آژانس خبری مسیحیان ایران « محبت نیوز»، آقای " حكمت سلیمی " كشیش كلیسای رسمی پولس در اصفهان بازداشت شد.

بر اساس این گزارش، ماموران امنیتی اطلاعات صبح روز چهارشنبه مورخ سوم اسفند ۱۳۹۰ (۲۲ فوریه ۲۰۱۲) در ساعت ۷ بامداد با هجوم به منزل كشیش «حكمت سلیمی» واقع در فولاد شهر اصفهان، وی بدون هیچ توضیحی بازداشت و به مكان نامعلومی منتقل گردید .
ماموران امنیتی همچنین پس از بازداشت نامبرده ضمن تفتیش و بازرسی كامل خانه برخی وسائل شخصی ایشان از جمله كتاب مقدس ، كتابهای الهیاتی ، سی دی ،كامپیوتر و حتی تابلوهای بر روی دیوار منزل ایشان را نیز كنده و با خود بردند.
هم اكنون بی خبری از وضعیت نگهداری و سلامت ایشان باعث موجی از نگرانی در میان خانواده و بستگان و اعضا كلیساهای منطقه گردیده است .
تاكنون از دلایل بازداشت وی هیچگونه اطلاع دقبقی در دست نمی باشد اما احتمال می رود این بازداشت ها در راستای افزایش بر جامعه مسیحیان ایران به ویژه نوكیشان مسیحی كه در روزهای اخیر منجر به رویدادها و بازداشت های مشابهی در برخی شهرستانها ی اهواز ، شیراز ، تهران ... بوده صورت گرفته باشد.
گویا یكی از دلایلی كه ماموران امنیتی صبح زود هنگام به منزل كشیش حكمت سلیمی مراجعه كردند قصد شان این بوده كه تا قبل از خروج ایشان از منزل وی را بازداشت نمایند . همچنین منابع آگاه به «محبت نیوز» گزارش دادند، پس از این حادثه گویا همزمان ماموران امنیتی به خانه های برخی دیگر از مسیحان اصفهان نیز هجوم بردند .
كشیش «حكمت سلیمی» همچنین در پائیز سالجاری، كه از طریق فرودگاه اصفهان قصد سفر به تركیه را نیز داشت، ماموان حراست فرودگاه ضمن توقیف و ضبط پاسپورت، از سفر ایشان جلو گیری كرده و به او گفته شده كه ممنوع الخروج و حق اجازه خروج از كشور را ندارد. پس از آن نیز وی بارها توسط اداره اطلاعات اصفهان احضار و توسط ماموران اطلاعات مورد بازجویی قرار گرفت .
پیش از این نیز وی توسط ماموران اداره اطلاعات به اتهام اعتقاد و باورهای مسیحی بازداشت شده بود كه با سپردن وثیقه بطور موقت آزاد شد.
"حكمت سلیمی" از كشیشان فارسی زبان و رسمی كلیسای پولس وابسته به كلیسای اسقفی اصفهان در محله سنگتراش ها می باشد، نامبرده بیش از ۳۰ سال است كه ضمن گرویدن به مسیحیت تاكنون كتاب هایی نیز در زمینه تعلیمی و  الهیات مسیحی  و همچنین اشعار  از ایشان  چاپ و منتشر شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر