یکشنبه، اسفند ۰۷، ۱۳۹۰

بازداشت بانوی ۷۸ ساله مسیحی توسط ماموران اطلاعات در اصفهان


.
مقامات امنیتی جمهوری اسلامی در جهت مقابله با گسترش مسیحیت و كلیساهای خانگی در كشور در اقدامی تا كنون بسیاری از نوكیشان مسیحی را در برخی شهرهای ایران بازداشت نمودند، در همین راستا طی روزهای گذشته ماموران امنیتی یك بانوی مسیحی ۷۸ ساله مسیحی را در شهر اصفهان نیز بازداشت كردند.
به نقل از گزارشگران آژانس خبری مسیحیان ایران « محبت نیوز »، خانم " گیتی حكیم پور " از  خادمین  مسیحی ساكن اصفهان توسط ماموران امنیتی در آپارتمان محل اقامت خود توسط ماموران امنیتی بازداشت شد.

بر اساس این گزارش، در پی بازداشت كشیش كلیسای اصفهان آقای "حكمت سلیمی" همزمان ماموران اطلاعات اصفهان صبح روز چهارشنبه سوم اسفند ماه ۱۳۹۰ ( ۲۲ ماه فوریه ۲۰۱۲ ) در ساعت ۶ بامداد با مراجعه به منزل خانم " گیتی حكیم پور" وی را بازداشت و به مكان نامعلومی انتقال دادند.
"گیتی حكیم پور" ۷۸ ساله از اعضا و خادمین كلیسای لوقای اصفهان می باشد كه به تنهایی در آپارتمان خود زندگی می كند، به گفته برخی شاهدان در آن روز تعداد خودروی شخصی و پلیس را دیده اند كه از ساعت ۶ صبح در جلوی ساختمان ایشان مستقر بوده است.
منابع آگاه به "محبت نیوز" گزارش داده اند، ماموران اطلاعات پس از ورود به منزل این بانوی مسیحی در همان مكان وی را مورد بازجویی قرار می دهند و همچنین ضمن بازداشت نامبرده، آپارتمان ایشان را به دقت مورد تفتیش و بازرسی قرار دادند كه برخی از وسایل شخصی ایشان را نیز ضبط و با خود بردند.
به گفته شاهدان عینی ماموران پس از ۳ ساعت حضور در آن مكان در ساعت ۹ صبح بهمراه خانم "گیتی حكیم پور " آپارتمان محل سكونت ایشان را ترك كردند. همچنین تا لحظه انتشار این خبر تاكنون اطلاع دقیقی از محل نگهداری و وضعیت سلامت ایشان در دسترس نیست. وی كه در داخل كشور خویشاوندی ندارد ، موضوع  بازداشت ایشان باعث موجی از نگرانی را در میان بستگان ایشان كه در خارج از كشور بسر می برند موجب شده است. جامعه مسیحیان ایران از مقامات و مسئولین مربوطه درخواست دارند ضمن اتخاذ تمهیداتی برای رفع سوء تفاهمات زمینه آزادی هر چه سریعتر ایشان را فراهم آورند.
گفته شده شب قبل از بازداشت، این بانوی مسیحی بیمار و وضعیت سلامت مناسبی برخوردار نبوده است و بدلیل عمل زانوی پا و درد ناشی از آن از داروهایی خاصی استفاده می كنند . همچنین طبق دستور پزشك ایشان نباید در وضعیت استرس قرار گرفته و نیاز به مراقبت های ویژه دارند و نگهداری ایشان در بازداشتگاه  بدون امكانات اساسی می تواند مشكلاتی را برای وی بهمراه داشته باشد . نظر به كهولت و سن بالای ایشان مسئولیت جان و سلامت این بانوی ۷۸ ساله مستقیمن بر عهده مسئولان مربوطه خواهد بود.
خانم "گیتی حكیم پور" در خانواده‌ای بدنیا آمده اند که پیش از تولد ایشان از یهودیت به مسیحت گرویده بودند. و ی همچنین نیز از بستگان اسقف سابق كلیسای لوقای اصفهان آقای "ایرج متحده كلیمی" می باشند. بانو "گیتی حكیم پور" كارمند بازنشسته بیمارستان شركت نفت در مسجد سلیمان  و  استاد پرستاری بوده كه تاكنون تعداد بسیاری پرستار را تربیت کرده كه بسیاری از شاگردان ایشان هم اكنون در بیمارستان های ایران مشغول به کار و خدمت هستند.
لازم به یاد آوری است همچنین در اقدامی مشابه ماموران امنیتی اطلاعات صبح روز چهارشنبه مورخ سوم اسفند ۱۳۹۰ (۲۲ فوریه ۲۰۱۲) در ساعت ۷ بامداد با هجوم به منزل كشیش «حكمت سلیمی» واقع در فولاد شهر اصفهان، وی را بدون هیچ توضیحی بازداشت و به مكان نامعلومی انتقال دادند . كه از وضعیت ایشان نیز كماكان اطلاعی در دست نیست.
اینگونه اعمال كه بی شك در راستای مسیحیت ستیزی و ایجاد رعب و وحشت در میان مسیحیان بخصوص نوكیشان مسیحی می باشد در حالی صورت می گیرد كه پیش از این محمد تقی مصباح یزدی كه از ایشان بعنوان تئوریسین نظام جمهوری اسلامی یاد می شود  در ديدار با رييس و معاونان دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم با اشاره به "ترويج مسيحيت" در برخي استان‌هاي كشور گفت: «در راستاي مبارزه با مسيحيت كه در بعضي استان‌ها رواج پيدا مي‌كند كارهايي انجام گرفته و هزينه‌هايي هم صرف شده است اما بازدهي ندارد به اين دليل كه برنامه و نظارتي نیست».
بر اساس گزارشات منشره از سوی "محبت نیوز" با وجود گذشت دو ماه از آغاز سال جدید میلادی نیروهای امنیتی وابسته به وزارت اطلاعات در شهرهای اهواز ، شیراز ،تهران و اصفهان اقدام به بازداشت شهروندان مسیحی به صورت انفرادی و یا جمعی نموده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر