سه‌شنبه، اسفند ۰۲، ۱۳۹۰

آزادی موقت ماسیس موسسیان با وثیقه سنگین ملکی تا زمان دادگاه


Masis_3
آزادی این ایماندار مسیحی با سپردن وثیقه بسیار سنگین ملکی ، به طور موقت تا رسیدن زمان برگزاری دادگاه او انجام شده است. مطابق گزارشات برای آزادی وی خانواده او مجبور به گرو گذاشتن دو سند خانه در دادگاه شده اند.
 به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان  به نقل از منابع مسیحی پایتخت،آقای ماسیس موسسیان ایماندار ارمنی تبار که از مشایخ و اعضای قدیمی و سرشناس  کلیسای جماعت ربانی  نارمک است پس از هشت روز بازداشت ، صبح روزپنجشنبه 27 بهمن ماه( 16 فوریه 2012) از زندان رجائی شهر کرج بطور موقت آزاد شد. ماسیس در روز چهارشنبه19 بهمن( 8 فوریه)  در محل کارش توسط نیروهای اطلاعاتی دستگیر شده بود.

بعد از خبر رسانی توسط اف سی ان ان درباره این مسیحی بازداشتی و انعکاس وسیع آن و تلاش نافرجام خانواده او برای ملاقات عزیز در بند خود در زندان کرج ، نامبرده اجازه یافت با همسر خود صحبت کند و به او بگوید که به زودی آزاد خواهد شد. او در این مکالمه با همسر خود به زبان فارسی صحبت کرد و معلوم بود که از طرف ماموران به شدت تحت کنترل است.
آزادی ماسیس با سپردن وثیقه بسیار سنگین ملکی ، به طور موقت تا رسیدن زمان برگزاری دادگاه او انجام شده است. منابع خبری می گویند برای آزادی ماسیس خانواده او مجبور به گرو گذاشتن دو سند خانه در دادگاه شده اند. زمان برگزاری دادگاه نامشخص است و هنوز وکیلی برای این پرونده انتخاب نشده است.
دادگاه اسلامی اتهام " تبلیغ دین مسیحی " را بر علیه او عنوان نموده است. نزدیکان ماسیس او را که یک مسیحی زاده است به عنوان شخصی بسیار آرام اما با غیرت برای کار خداوند می شناسند. او قلب بسیار بزرگی برای خدمت به بیماران و دردمندان جامعه چه مسیحی و چه غیر مسیحی دارد. بارها حضور او بر بالین بیماران و مردم محتاج کمک با هر عقیده و مذهبی دیده شده است. شاید ماموران امنیتی از این مسئله که او یک مسیحی است و به کمک دردمندان می شتابد دل خوشی نداشتند. ماموران به او گفته اند که در رابطه با تبلیغ مسیحیت از او شکایت شده است ؟ ولی نگفتند چه کس یا کسانی از او شکایت کرده اند.
ماسیس در طی مدت بازداشت چند بار با چشمان بسته مورد بازجوئی قرار گرفته است. پسران او نیز احضار و بازجوئی شده بودند.شرکت محل کار ماسیس که یک شرکت خصوصی بود او را کار اخراج کرده است. او اکنون از نظر جسمی در سلامت کامل بوده ، نزد خانواده اش به سر می برد و منتظر برگزاری دادگاهش می باشد. زمان رسیدگی به پرونده او ممکن است ماهها و حتی سالها طول بکشد.
یادآور می شود که از آذر ماه سالجاری همانند سال گذشته با نزدیک شدن به ایام کریسمس فشار برجامعه مسیحی ایران شدت گرفت. در حالیکه هنوز 2 نفر از بازداشت شدگان سال گذشته به اسامی نورالله قبیتی زاده و فرشید فتحی در اهواز و تهران زندانی هستند ، احضار و بازجوئی مسیحیان فعال در کلیساهای خانگی در چند شهرستان کشور آغاز شد.
نتیجه این احضارها و بازجوئی ها حداقل در مشهد منجر به زندانی کردن مجدد یکی از دستگیر شدگان سال گذشته آن شهر به نام "احسان بهروز" شد. او اوایل امسال با وثیقه هشتاد میلیون تومانی به طور موقت آزاد شده بود.
در دوم دی ماه حمله افراد نقاب پوش به کلیسای جماعت ربانی اهواز انجام شد.پس از  این حمله 4 نفر در بازداشت ماندند. یکی از آنها پس از چند روز آزاد شدو در حال حاضر پس از گذشت نزدیک دو ماه همچنان سه نفر به اسامی کشیش فرهاد سبک روح ، داود علیجانی و ناصر ضامن دزفولی در بازداشت به سر می برند.
حمله روز چهارشنبه 19 بهمن به یک کلیسای خانگی در شیراز و خانه یکی ازنوکیشان مسیحی آن شهر نیز مجموعا 8 نفر را به جمع بازداشت شدگان مسیحی دوماه گذشته در سراسر کشور افزوده است. این حملات و بازداشتهای پی در پی  و برنامه ریزی شده باعث نگرانی میباشد و اسباب  آزار شدید مسیحیان ایران را فراهم مینماید.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر