چهارشنبه، اسفند ۰۳، ۱۳۹۰

خبر فوری – آزادی موقت کشیش کلیسای جماعت ربانی اهواز و یکی از خادمان ، ابهام در وضعیت آزادی خادم دیگر آن کلیسا!


Ahwaz_112
"فرهاد سبک روح" رهبر و "ناصر ضامن دزفولی" یکی از خادمان کلیسای جماعت ربانی اهواز با قید وثیقه  تا زمان برگزاری دادگاه از زندان آزاد شدند. آیا "داوود علیجانی" یکی دیگر از خادمان کلیساهم آزاد شده است؟
 به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از منابع مسیحی استان خوزستان، کشیش فرهاد سبک روح ، رهبر کلیسای جماعت ربانی اهواز پس از 2 ماه بازداشت از زندان کارون اهواز آزاد شد. همزمان ناصر ضامن دزفولی نیز آزاد گردید ولی  درباره آزادی یکی دیگر از خادمان به نام داوود علیجانی اخبار ضد و نقیضی وجود دارد.
در حالی که برخی منابع گفته اند داوود ملقب به دیوید  هنوز آزاد نشده است، برخی از شاهدان عینی گفته اند که او را نیز دیده اند که امروز به همراه کشیش فرهاد و ناصر از ساختمان دادگاه انقلاب اهواز واقع در فلکه دوم کیانپارس آن شهر خارج شده، همراه برادرش محل را ترک نموده است.
مطابق گزارشات رسیده به اف سی ان ان آزادی این افراد صبح روز سه شنبه دوم اسفند ماه( 23 دسامبر) انجام پذیرفت. هنوز از جزئیات نحوه آزادی فرهاد سبک روح اطلاعات کاملی در دست نیست. منابع خبری چند روز قبل اعلام کردند که برای ضمانت آزادی فرهاد سبک روح دادگاه درخواست وجه نقد کرده است. ولی اکنون گفته می شود دادگاه با سپردن سند ملکی به ارزش 200 میلیون تومان برای آزادی موقت او موافقت نموده. مبلغ وثیقه ملکی برای ناصر ضامن دزفولی نیز همانقدر اعلام شده است.
مطابق اخبار واصله مسئولین کلیسای جماعت ربانی با جدیت دنبال این پرونده بوده اند و آزادی زندانیان حاصل تلاش بی وقفه آنها می باشد. منابع نزدیک به خانواده های بازداشت شدگان می گویند اتهام وارد شده به کشیش و خادمان کلیسای اهواز همچنان اعلام نشده است و به طور رسمی کسی نمی داند واقعا به چه دلیلی و با چه اتهامی آنها را بازداشت کرده بودند.
یاد آوری می شود کشیش فرهاد سبک روح به همراه همسرش خانم شهناز جیزان و دو خادم کلیسا در روز جمعه  2 دی ماه سالجاری ( 23 دسامبر 2011) هنگامی که در حال اجرای سرویس ویژه کریسمس بودند توسط نیروهای نقاب دار اداره اطلاعات خوزستان بازداشت شدند. مهاجمان همه حاضران در مراسم کلیسا و لوازم صوتی ، تصویری و ارتباطی ، کتب و نشریات را از محل ساختمان کلیسا خارج کردند و با خودبردند.
همه شرکت کنندگان در سرویس کریسمس کلیسا به استثنای چهار نفر مذکور تا بعد از ظهر همان روز پس از بازجوئی و ثبت مشخصات آزاد شدند. از این چهار نفر خانم شهناز همسر کشیش کلیسا روز 11 دی ماه (اول ژانویه 2012)  پس از 9 روز با وثیقه سنگین مالی آزاد شد.
اخبار تکمیلی  درباره این موضوع و وضعیت آینده کلیسای جماعت ربانی اهواز به محض دریافت به اطلاع کاربران محترم شبکه خبری مسیحیان فارسی ربان رسانده خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر