سه‌شنبه، آبان ۱۰، ۱۳۹۰

تفتیش منزل یک شهروند بهائی در قائمشهر


خانه حقوق بشر ایرانروز گذشته، دوشنبه هشتم آبان ماه ۹۰، حوالی ساعت ۱۰ صبح ۷ نفر از مامورین اداره ی اطلاعات قائمشهر به منزل علی احمدی، شهروند بهائی ساکن این شهر، رفته و با برگه بازرسی که به همراه داشتند منزل نامبرده را مورد بازرسی و تفتیش قرار دادند.
روز گذشته، دوشنبه هشتم آبان ماه ۹۰، حوالی ساعت ۱۰ صبح ۷ نفر از مامورین اداره ی اطلاعات قائمشهر به منزل علی احمدی، شهروند بهائی ساکن این شهر، رفته و با برگه بازرسی که به همراه داشتند منزل نامبرده را مورد بازرسی و تفتیش قرار دادند.
به گزارش «خانه حقوق بشر ایران»، مامورین مزبور بعد از این که زنگ درب منزل را به صدا در آوردند و فرزند خانواده به آنان می گوید که مادرش کسالت دارد و پدرش در منزل نیست و او اجازه ندارد که درب را باز کند، تهدید می کنند که اگر درب را باز نکند از دیوار وارد منزل خواهند شد، بنابراین فرزند خانواده درب منزل را باز می کند.

مامورین مزبور برگه بازرسی منزل را نشان دادند که مشابه همان برگه ی هفته قبل بود که مورد استفاده در تفتیش خانه های سه شهروند بهائی دیگر بنام های ذکرالله بابایی، سیمین گرجی و سامان ثابتی، قرار گرفت. اتهام ذکر شده “فعالیت در تشکیلات بهائی بعد از تعطیلی تشکیلات” بوده. این برگه پاراف زادمهر، بازپرس شعبه سوم دادسرای قائمشهر، را در ذیل خود داشته اما فاقد مهر دادستانی بوده است.
مامورین پس از ورود به منزل با پرخاش، تهدید، تحقیر، توهین، فحش وناسزا به بازرسی منزل پرداختند. در این بازرسی و تفتیش از هیچ چیز فروگذار ننمودند اطاق ها، کمد، کابینت ها و حتی یخچال را مورد تفتیش قرار داده و انبار را نیز بازرسی کردند. همچنین کیس کامپیوتر، سی دی ها و نوارهای مذهبی و درسی و فنی اتومبیل و کتب و جزوات دینی و درسی و کتب علمی وبالاخص کتب حقوقی وهمچنین کلیه پوستر و عکس های مربوط به دیانت بهائی و حتی ساعت دیواری که عکس نیلوفر آبی را در زمینه خود داشته و نیز مدارک تحصیلی و بعضی اسناد دیگر را جمع و با خود بردند.
علی احمدی، ساعت یک بعد از ظهر و بی اطلاع از این واقعه به منزل مراجعه می کند و با مشاهده وضعیت پیش آمده به اتفاق همسر خویش به دادسرای قائمشهر نزد زادمهر رفته و به این موضوع اعتراض می کنند. زادمهر اظهار بی اطلاعی نموده و تحقیق را منوط به وصول پرونده می کند. آنان سپس نزد عشقی، دادستان شهرستان، رفته و ماجرا را تعریف می کنند. که البته جواب درستی دریافت نمی کنند.
لازم به ذکر است که یکم آبان ماه سال جاری، مامورین اطلاعات به خانه سه شهروند بهائی نام‌های ذکرالله بابایی، سیمین گرجی و سامان ثابتی، اهل قائمشهر، مراجعه کرده و پس از تفتیش منازل این شهروندان و ضبط کامپیوترهای خانگی همچنین کتب و عکس‌های مذهبی نامبردگان محل های مزبور را ترک می‌کنند. در آن تاریخ خانواده احمدی در منزل نبودند، لذا مامورین روز گذشته مجددا اقدام به مراجعه به منزل و تفتیش خانه می نمایند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر