یکشنبه، آبان ۱۵، ۱۳۹۰

انتقال محمد اسماعیل ملازهی داماد مولوی عبدالحمید به زندان یزد


خانه حقوق بشر ایرانحافظ محمد اسماعیل ملازهی، استاد دارالعلوم زاهدان و داماد مولوی عبدالحمید اما جمعه اهل سنت زاهدان از زندان مرکزی زاهدان به زندان شهرستان یزد منتقل شد.
محمد اسماعیل ملازهی در تاریخ دهم آبا ماه سال گذشته بازداشت و به زندان زاهدان منتقل شد و در دادگاه نیز به ۱۰ سال حبس ۶ سال تعزیری و چهار سال تعلیقی محکوم شده بود.
سنی آنلاین گزارش داده که حافظ محمد اسماعیل ملازهی پس از تحمل ماه‌ها بازداشت و بلاتکلیفی،  به طور ناگهانی در روز شنبه هفتم  آبان ماه از زندان زاهدان به زندان یزد منتقل شد.
این در حالی است که در حکم صادره از سوی دادگاه انقلاب زاهدان که به وی ابلاغ شده بود هیچ اشاره‌ای به تبعید وی نشده است.

طبق آخرین گزارش ها، حافظ اسماعیل، در روز شنبه از بخش عمومی زندان مذکور به قسمت قرنطینه و از آنجا توسط تعدادی از مامورین امنیتی، به زندان یزد منتقل شده است.
محمد اسماعیل ملازهی که به اتهام جاسوسی بازداشت شده بود، پرونده‌اش با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست در ۲۵ بهمن ماه ۱۳۸۹ به دادگاه انقلاب  زندان ارسال شد. دادستان عمومی و انقلاب زاهدان محمد مرزیه در رابطه با اتهام وی گفت: «اتهام اصلی محمد اسماعیل ملازهی ارتباط با یکی از سفارتخانه‌های کشورهای خارجی و دادن اطلاعات مختلف به عناصر اطلاعاتی در آن سفارتخانه و برقراری ارتباط با  عناصر اطلاعاتی در «دبی» و استفاده از کلمات رمز برای پیامهای ارسالی، بود.»
ملازهی در شهریور ماه ۱۳۹۰ به اتهام جاسوسی به موجب حکم دادگاه انقلاب زاهدان به استناد ماده ۵۰۱ قانون مجازات اسلامی به ۱۰ سال حبس محکوم شد اما با توجه به این‌که سابقه مجرمیت و محکومیت امنیتی نداشت چهار سال از محکومیت وی به مدت پنج سال به حالت تعلیق در آمد.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان در واکنش به محکومیت داماد خود گفت: «حافظ محمد اسماعیل ملازهی جوانی بسیار سالم، وطن خواه و اسلام دوست و امانتدار است و تاکنون هیچ گونه خیانتی از وی مشاهده نشده است.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر