یکشنبه، آبان ۲۲، ۱۳۹۰

احضار مجدد یک زوج بهائی به اداره اطلاعات در استان خوزستان


خانه حقوق بشر ایراننسرین شاعرزاده و شکرالله عزیزی، شهروندان بهائی ساکن استان خوزستان برای دومین بار توسط اداره اطلاعات به دادگستری شهرستان احضار و تفهیم اتهام شدند.
در پی تفتیش منزل شکرالله عزیزی، شهروند بهائی ساکن امیدیه، استان خوزستان، در تاریخ ۲۵ مهرماه ۹۰، روز سه شنبه ۱۰ آبان ماه اداره اطلاعات امیدیه، استان خوزستان، برای بار دوم شکرالله عزیزی و همسر ایشان را احضار نمودند و مورد بازجویی ۴ ساعته قرار دادند.

به گزارش «خانه حقوق بشر ایران»، روز شنبه ۱۴ آبان مجددا طی تماسی تلفنی از اداره اطلاعات به دادگستری امیدیه احضار شدند که ابتدا ساعت ملاقات هشت و نیم صبح اعلام شده بود و پس از نیم ساعت به ساعت یک و نیم بعد از ظهر تغییر داده شد.
در دادگستری دادستان به آنها تفهیم اتهام نمود و در حالی که ماموری از اداره اطلاعات در آنجا حضور داشت برای آنها به جرم “تبلیغ دیانت بهائی”، “داشتن ماهواره” و “توهین به اسلام و ائمه” قرار وثیقه به میزان ۶۰۰ میلیون ریال صادر شد.
اعلام این حکم در حالی بود که ساعت از ۲ بعد از ظهر گذشته و وقت اداری تمام شده بود و امکان تهیه وثیقه به علت اتمام وقت اداری وجود نداشت به همین علت نسرین شاعرزاده به زندان زنان اهواز و شکرالله عزیزی را به زندان ماهشهر منتقل کردند که فردای آن روز با تلاش دوستان و فرزندان آنان وثیقه و این دو با سپردن وثیقه فعلا آزاد هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر