چهارشنبه، آبان ۲۵، ۱۳۹۰

یورش به خانه های سه بهائی


در ۳۰ مهر ۱۳۹۰ (۲۲ اکتبر ۲۰۱۱)، مأموران اطّلاعات خانه های خانم پریسا بابائی، خانم سیمین گرجی و آقای سامان ثابتی، از ساکنان قائم شهر، را کاملاً مورد بازرسی قرار دادند.
پیشتر گزارش شد که خانم سیمین گرجی پیرو احضار ۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۲۶ آوریل ۲۰۱۰)، برای آخرین بار در ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۵ مه ۲۰۱۰) در قائم شهر دستگیر شده بود تا شش ماه باقیمانده از حکم یک سال زندان خود را بگذراند. او برای بار اوّل در ۱۲مرداد ۱۳۸۴ (۳ اوت ۲۰۰۵) دستگیر و در ۲۶ شهریور ۱۳۸۴ (۱۷ سپتامبر ۲۰۰۵) با قرار وثیقه آزاد شد.
او سپس در ۱۱ دی ۱۳۸۶ (۱ ژانویۀ ۲۰۰۸) دستگیر و در ۱۵ فروردین ۱۳۸۷ (۳ آوریل ۲۰۰۸) پس از گذراندن حکم پنج ماهۀ زندان آزاد شد و دوباره در ۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ (۲۶ آوریل ۲۰۰۸)، کمتر از یک ماه پس از آزادی اش دستگیر و زندانی شد و سپس در ۸ آبان ۱۳۸۷ (۲۹ اکتبر ۲۰۰۸) آزاد شد. او در ۱۷ تیر ۱۳۸۸ (۸ ژوئیۀ ۲۰۰۹) مورد بازجویی قرار گرفت.
آقای ثابتی و خانم بابائی پس از معرّفی خود در وزارت اطّلاعات قائم شهر در پی احضاری به تاریخ ۴ مرداد ۱۳۸۸ (۲۶ ژوئیه ۲۰۱۱) مورد بازجویی قرار گرفتند. در ۲۹ آبان ۱۳۸۹ (۲۰ نوامبر ۲۰۱۰)، آقای ثابتی حکم شش ماهۀ زندان خود را آغاز کرد. آقای ثابتی در ۱۶ بهمن ۱۳۸۷ (۴ فوریۀ ۲۰۰۹) دستگیر و سپس با قرار وثیقه آزاد شده بود (تاریخ دقیق مشخص نیست). او به شش ماه زندان محکوم شد که در دادگاه تجدید نظر مورد تأیید قرار گرفت. جزئیات مربوط به دستگیری، صدور حکم و دادگاه تجدید نظر او پیشتر گزارش شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر