سه‌شنبه، آذر ۰۸، ۱۳۹۰

نورالله قبیتی‌زاده نوکیش مسیحی که طی ۱۰ ماه گذشته همچنان بلاتکلیف در زندان شهر اهواز بسر می‌برد.


تارنمای محبت نیوز گزارش داده است که نورالله قبیتی‌زاده نوکیش مسیحی تاکنون بارها توسط نیروهای اطلاعات مورد بازجویی قرار گرفته و برای ترک عقاید مذهبی‌اش تحت فشار قرار گرفته است.
بر پایه این گزارش «نورالله قبیتی زادهاز نوکیشان مسیحی و خادم کلیسای خانگی در ماههای اول بازداشت خود هیچ تماس یا ملاقاتی با خانواده و یا نزدیکان خود نداشت و هیچگونه اطلاعی از وضعیت او در داخل زندان در دسترس نبود.»
در طی ۱۰ ماه گذشته  اگر چه مقامات قضایی و امنیتی به او وعده داده بودند تا در قبال نوشتن توبه نامه آزاد خواهد شد اما این موضوع با عدم پذیرش نورالله قبیتی زاده همراه شده است.
نورالله قبیتی زاده ۴۷ ساله که در ابتدا در زندان شهر دزفول در زندان بود و بعدتر به زندان اهواز منتقل شد.
دادگاه اول او حدود دو ماه پیش در دادگستری اهـــواز و در شعبۀ یکم جزایی به ریاست قاضی پور محمدیان برگزار شد. وی در این دادگاه با دستبند و پاهای زنجیر شده حاضر شد ه بود وبخ طور شفاهی و برای ایجاد ترس و وحشت به وی گفته شده در این دادگاه برای وی حکم اعدام در نظر گرفته شده است. همچنین در انتهای جلسه دادگاه سعی شده تا دوباره مهلتی به وی داده شود تا توبه کرده و از مسیحیت به اسلام برگردد تا از این طریق تخفیف ی به مجازات وی داده شود.
لازم به یادآوری است، در روز جمعه ۳ دی ماه ۱۳۸۹یک گروه ۱۰ نفره از نوکیشان مسیحی که برای برگزاری ایام کریسمس تولد عیسی مسیح در یک کلیسای خانگی در شهرستان دزفول گردهم آمده بودند توسط ماموران امنیتی اطلاعات بازداشت شدند. ماموران امنیتی ضمن بازداشت کلیه افراد، مسئول و خادم آن کلیسای خانگی بنام ” نورالله قبیتی زاده” را با دستبند و چشمانی بسته بهمراه دیگر بازداشت شدگان به خانه ایی در مرکز شهر دزفول که گویا خالی از سکنه بوده و فقط چند مامور در آن حضور داشتند انتقال می‌دهند.
دیگر بازداشت شدگان مسیحی که برخی از آنان از شهرهای اندیمشک و اهواز به دزفول آمده بودند پس از انجام بازجویی از تک تک آنان و برخی پرسش ها در خصوص چگونگی گرویدن شان به مسیحیت و نحوه آشنایی شان با آقای نورالله قبیتی زاده ضمن گرفتن تعهد و اثر انگشت از این افراد در همان روز آنان را آزاد می کنند و از آنان خواسته می شود تا روز بعد به ستادهای خبری اطلاعات شهرهای محل سکونت خود مراجعه و خود را معرفی نمایند.
منبع:رهانا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر