سه‌شنبه، آبان ۱۷، ۱۳۹۰

اعتراض شدید نماینده زرتشتیان به صدا و سیمای

.
نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی در نامه ایی به رئیس سازمان صدا و سیما به یك  برنامه رادیویی كه زرتشتیان ایران را مورد انتقاد قرار می داد اعتراض كرد.
.به گزارش «محبت نیوز» ، تارنمای خبری زرتشتیان "برساد" ؛ دکتر اسفندیار اختیاری در نامه ای انتقادی به ریاست صداو سیما تاکید کرد "زمانی که در کشورهای همجوار کودکان را به جرم دختر بودن زنده به گور می کردند، ایرانیان بر اساس آموزه های بزرگ پیام آور خود، اشوزرتشت اسپنتمان، انسان و انسانیت را همواره در سرلوحه کاری خود قرار داده بودند".

این نامه اعتراضی به دنبال آن نوشته شد که آخوند انصاریان در برنامه ای که سوم آبان ماه از رادیو سراسری ایران پخش شد، گفت "انوشیروان مکتب آتش پرستی داشت، برهمنی بود، قائل به دو خدا یزدان و اهریمن بود" وی با تاکید بر اینکه انوشیروان ظلم عظیم داشته است، داستانهایی از ظلم انوشیروان باز گفت.
متن کامل نامه نماینده ایرانیان زرتشتی نیز بدین شرح است:
جناب آقای مهندس ضرغامی
ریاست محترم سازمان صدا و سیما
با درود
احترامن، بدینوسیله اینجانب ضمن انتقاد معنادار به سخنان و بخصوص نحوه بیان میهمان برنامه "سرای سخن" رادیو ایران در روز سوم آبان ماه، تاکید می نمایم که افتخار ایرانیان این است که در در ازنای تاریخ یکتا پرست و پرستنده خداوند یکتا و بی همتا بوده اند. بنظر می رسد لازم به یادآوری باشد زمانی که در کشورهای همجوار کودکان را به جرم دختر بودن، زنده به گور می کردند، ایرانیان بر اساس آموزه های بزرگ پیام آور خود، اشو زرتشت اسپنتمان، انسان و انسانیت را همواره در سرلوحه کاری خود داشته و دارند.
در تاریخ یک کشور فرازها و فرودهایی وجود داشته که خوشبختانه در این کشور اهورایی سهم افتخارات در تمدن سازی، بسیار بیش از دیگر سهم های آن است. بجا و شایسته است به تمام برنامه سازان آن نهاد یادآوری نمایید که سازمان صداو سیما یک ارگان ملی و فرا سازمانی است که نمی تواند و نباید سخنگوی گروه خاص با اهداف مشخص و یا برخی موارد نامشخص گردد.
این موضوع هنگامی خود را بیش از پیش نمایان می سازد که کسانی با نگاه ویژه جهت نیل به اهداف خود که بحث سیاسی را نیز در بر دارد، گذشته و تاریخ کشور ایران بزرگ را با ادبیات قابل بحث به نقد بکشانند. اینگونه رفتارها علاوه بر تمام موارد بیان شده، حداقل حقوق شهروندی را نیز زیر سوال می برد، که به هیچ عنوان به صلاح نمی باشد.
با سپاس
دکتر اسفندیار اختیاری
نماینده ایرانیان زرتشتی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر