یکشنبه، آذر ۰۶، ۱۳۹۰

انتقاد مولوی عبدالحمید از تخریب شخصیتهای اهل سنت در برخی رسانه ها


مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، از برخی سایتها و نیز یک نشریه جدیدالانتشار در سیستان و بلوچستان که از طریق تهمت و افترا، در صدد تخریب چهره علما و شخصیتهای اهل سنت هستند، به شدت انتقاد کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنی آنلاین، این روحانی اصلاح طلب، در بخشی از سخنان خود در مراسم نماز جمعه اهل سنت زاهدان خاطرنشان کرد: اخیرا برخی سایتها و نیز یک هفته نامه که جدیدالانتشار است، در استان فعالیت می کنند که می توان گفت، این سایتها و این نشریه متعلق به کسانی است که دارای تفکرات افراطی قومی و مذهبی هستند.

مولانا عبدالحمید "تخریب چهره علما و شخصیتهای معتدل اهل سنت" را تنها هدف این سایتها و روزنامه ها عنوان کرد و گفت: طوری که از مطالب مندرجه در نشریه و سایتهای مذکور معلوم می شود، تنها دلیل تشکیل و فعالیت این سایتها و روزنامه ها این است که علما و شخصیتهای مستقل اهل سنت را که در مسیر اعتدال حرکت کرده و مخالف افراط و تفریط هستند، با تهمت، افترا، هتاکی و اهانت هدف قرار دهند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان افزود: این سایتها و روزنامه ها هیچگاه در راستای وحدت، همگرایی و همبستگی ملت ایران قدم برنداشته اند. گردانندگان سایتهای مذکور، خود را وارث انقلاب و نظام می دانند، در حالی که انقلاب و نظام متعلق به یک قشر و گرایش خاص نیست، بلکه این نظام و انقلاب متعلق به همه ملت ایران است و کسی حق ندارد که نظام را فقط از آنِ خود دانسته و دیگران را به "مخالفت با نظام" متهم کند.
مولانا عبدالحمید "مجبور کردن دیگران به سکوت و عدم مطالبه حقوق مسلّم و قانونی خویش" را از مهمترین اهداف این قبیل سایتها و روزنامه ها عنوان کرد و خاطرنشان نمود: تمام برنامه این سایتها و روزنامه ها در این خلاصه می شود که هیچ کسی حقوق مسلّم و قانونی خود را مطالبه نکند، در حالی که از لحاظ قانونی هر فردی این حق را دارد که حقوق خود را در چارچوب قانونی و منطقی مطالبه نماید، اما متاسفانه وقتی افراد از راه قانونی و منطقی خواستار حقوق خود می شوند، این سایتها و روزنامه ها، به منظور خفه کردن صدای حق طلبی، شروع به هیاهو، شانتاژبازی، اهانت و افترا می کنند، در حالی که خفه کردن صدای حق طلبی، پیامدهای بسیار خطرناکی را به دنبال دارد، از جمله اینکه کار در دست افراطیون خشونت‏ طلب افتاده و امنیت جامعه به مخاطره می افتد.
امام جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه از مسئولین استانی، اعم از قضایی و امنیتی- سیاسی، به خاطر جلوگیری نکردن از انتشار اینگونه سایتها و روزنامه ها گلایه کرد و گفت: ما با این امید که مسئولین جلوی این اقدامات را می گیرند سکوت کردیم. اما باید توجه داشته باشیم که از وجود تعصبات قومی و مذهبی در جامعه، نه تنها ما، بلکه نظام و کل سیستم حکومتی و ملت ایران، اعم از شیعه و سنی، متضرر شده است. لذا نباید بگذاریم که تعصبات مذهبی در جامعه حاکم شود و افرادی به علما و شخصیتهای اهل سنت، و یا به شخصیتهای شیعه، اهانت و بی احترامی کنند.
وی ادامه داد: ما مطمئن هستیم که اینگونه سایتها و روزنامه ها از جاهای دیگری ساپورت شده و خط می گیرند و مورد تشویق آنها قرار می گیرند.
مولانا عبدالحمید در ادامه ضمن گلایه از وزارت فرهنگ و ارشاد در خصوص مجوز فعالیت چنین روزنامه هایی در استان، از انتشار برخی کتابها در فضای دانشگاهها نیز انتقاد کرد.
وی با هشدار به جریان افراطی قومی – مذهبی، که با تألیف برخی کتابهای موهن، انتشار نشریات و راه اندازی سایتها، در صدد تخریب چهره علما و مراکز مذهبی اهل سنت هستند، افزود: این افراد احساس قدرت می کنند و دست به چنین کارهایی می زنند، اما آنها باید بدانند که اگر چه قدرت در دست آنهاست، اما ما نیز به آن اندازه ضعیف نیستیم که کسی حق ما را ضایع کند و پا را بر گردن ما بگذارد و ما سکوت کنیم. اگر در مواردی سکوت می کنیم، این سکوت ما دلالت بر شرافت، وقار و سنجیدگی ما دارد. لذا انتظار ما آن است که مسئولین جلوی این قبیل اقدامات را بگیرند.
خطیب جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه با اشاره به ممانعت اخیر از سفر حج دو تن از شخصیتهای برجسته اهل سنت (مولانا احمد نارویی و مفتی محمد قاسم قاسمی)، از مطالب و افترائاتی که در خصوص این دو شخصیت در برخی روزنامه ها و سایتهای افراطی درج شده است، به شدت انتقاد نمود و خاطرنشان کرد: اخیرا دو تن از شخصیتها و علمای جلیل القدر اهل سنت از سفر حج بازداشته شدند و اعتراض و گلایه ای هم در این مورد صورت گرفت، اما متاسفانه برخی افراطیون در همین سایتها و روزنامه ها، به این دو شخصیت، به دروغ تهمت زده اند که اینها "مهمان کشور عربستان سعودی بودند." در حالی که اینها میهمان خدا و رسول بوده اند، نه مهمان عربستان. همچنین این سایتها این مطلب را ذکر کرده اند که این افراد قبلا نیز به سفر حج رفته اند، در حالی که اولا؛ بسیاری از افرادی که امسال به حج رفتند، قبلا نیز مشرف به سفر حج شده اند. ثانیا؛ خانواده این دو نفر نیز که به همراه آنها بوده اند، برای اولین بار قصد سفر حج را داشته اند.
ایشان همچنین در مورد این که "این افراد از طریق ویزای آزاد قصد سفر حج را داشته اند"، خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد و هیئتها، علاوه از کاروانهایی که تحت پوشش سازمان حج هستند، از طریق تهیه ویزای آزاد به سفر حج می روند.
بسیج و نیروی انتظامی باید مردمی بوده و در جهت خدمت به مردم فعالیت نماید مولانا عبدالحمید در بخش پایانی سخنان خود به هفته بسیج اشاره کرد و گفت: بسیج و دیگر نیروهای نظامی و انتظامی که برخواسته از مردم هستند، باید مردمی بوده و در جهت خدمت به مردم فعالیت نمایند.
وی در ادامه تذکری نیز به نیروهای انتظامی استان داد و افزود: اخیرا شکایت می رسد که افراد در راههای اصلی و فرعی مورد هدف گلوله قرار می گیرند، در حالی که اگر چه در نیروی انتظامی افراد تعلیم یافته زیاد است، اما نباید در بین این نیروها افراد خام و تعلیم نیافته ای باشند که افراد بیگناهی را که نه سلاح و نه مواد مخدر به همراه دارند، مورد هدف قرار دهند. لذا نیروی انتظامی توجه داشته باشد که مبادا اسباب نارضایتی مردم را فراهم نماید و مردم بیگناه از آنها هراس داشته باشند.
پایگاه اطلاع رسانی سنی آنلاین

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر