چهارشنبه، آبان ۲۵، ۱۳۹۰

دراویش گنابادی عید غدیر را جشن گرفتند


جشن عید سعید غدیر خم با حضور حضرت آقای حاج دکتر نور علی تابنده مجذوب علیشاه قطب معظم سلسله نعمت اللهی گنابادی و مشایخ و مآذونین محترم و هزاران تن از دراویش و پیروان این سلسله ٬ صبح امروز در حسینیه امیر سلیمانی تهران برگزار شد .
 به گزارش خبرنگار سایت مجذوبان نور ؛ حضرت آقای مجذوب علیشاه ضمن تبریک عید غدیر خم به همه شیعیان ٬ حق طلبان و محققین ٬ بیان داشتند : " این عید در واقع در نزد ما شیعیان ٬ عید تولد تشیع است ولی در نزد خداوند و بندگان خاصش محمد و علی مرحمتی است که به ما مردم عامی شده ٬ علی از روز خلقت جانشین پیغمبر بود نه امروز ٬ امروز خداوند به ما اعلام کرد . "
 ایشان در ادامه فرمودند :

" اضافه بر آداب و احکامی که پیغمبر می فرمود ٬ طرز نماز ٬ روزه ٬ حج و امثال اینها اهل دل فهمیدند که دلشان این را کافی نمی داند ٬ دلشان کافی نمی داند که یک سوره حمدی بخوانند  به همان شکلی که یک ضبط صوت سوره حمد رو می خواند نه ! دلشان دلدار می خواهد وقتی این احساس را کردند ٬ خداوند به ایشان فهماند ٬ فهماند که ان دلدار هست ٬ اینها آداب شرفیابی به حضور اوست . "

دکتر حاج نور علی تابنده با اشاره به خلافت علی (ع) فرمودند :
" خلافت علی دست نمی خورد ٬ دستی به آن نمی رسد مگر آنکه دست همان ولی و دلدار خم شود و دست را بگیرد ٬ آن دست خود به خود به خلافت علی نمی رسد .
. . . علی به ابن عباس فرمود این حکومت شما ٬ خلافت ٬ این ها به اندازه این کفش پاره پاره من ارزش ندارد ٬ آن وقت پیغمبر ٬  خداوند برای حکومت و داشتن این کفش پاره پاره علی را تعیین کرد !؟ البته وقتی علی را تعیین کرد علی لباس میخواهد  ٬ کفش هم میخواهد ٬ کفش هم مال اوست ٬ ولی هدف خداوند این کفش نبود . "

حضرت آقای مجذوب علیشاه از ورود سیاست به اعیاد و مراسم مذهبی ابراز تاسف کردند و فرمودند :
" متاسفانه حتی در شعارهای ما این سیاست نامکروه و نا خوشایند که در همه دنیا هست دخالت می کند . مثلا شعار می دهند راه ما راه عید غدیر است ! عید غدیر راه نیست ٬ راه را ما پیموده ایم که به عید رسیده ایم . عید غدیر اعلام این مطلب است . یعنی اعلام اینکه تشیعی هست و رهبر تشیع بعد از محمد ٬ علی خواهد بود و بعد از علی الی آخر تا روز قیامت ٬ این رشته الهی که با خلقت بشر همزمان است قطع نمی شود . "

گفتنی است پیروان و ارادتمندان طریقت نعمت اللهی گنابادی سایر شهر های ایران همزمان این جشن را در حسینیه های این سلسله برگزار کردند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر