پنجشنبه، دی ۲۳، ۱۳۸۹

محاکمه سه درویش گنابادی سروستان به اتهام اخلال در نظم عمومی

سه درویش گنابادی شهرستان سروستان به علت حضور در تجمع اعتراض آمیز پنج ماه پیش در مقابل فرمانداری این شهرستان، با اتهام اخلال در نظم عمومی به دادسرای عمومی این شهرستان احضار شدند. 



با گذشت پنج ماه از تحصن‌ اعتراض‌آمیز دراویش سلسله نعمت‌اللهی گنابادی شهرستان سروستان در مقابل فرمانداری آن شهر، سه درویش گنابادی با اتهام اخلال در نظم عمومی به دادسرای عمومی و انقلاب آن شهرستان احضار شدند.
به گزارش تارنمای مجذوبان نور، این سه درویش گنابادی که اسکندر ابراهیم زاده، ابراهیم فضلی و نادعلی خشنود نام دارند طبق این احضاریه باید خود را فردا چهارشنبه ۲۲ دی ماه به دادسرای عمومی و انقلاب سروستان معرفی کنند.
یادآور می‌شود یازدهم مرداد سال جاری، در شهرستان سروستان نمایشگاهی توهین‌آمیز بر ضد تصوف برگزار شد که نه تنها با نص صریح قانون اساسی در خصوص آزادی عقیده و مذهب متنافر بود، بلکه برگزار کنندگان آن قصد تحریک احساسات و عواطف دراویش گنابادی را نیز داشتند.
پیرو این اقدام، جمعی از دراویش گنابادی به ستاد فرماندهی انتظامی سروستان مراجعه کرده و مراتب اعتراض خود را به برگزاری چنین نمایشگاهی ابراز کردند اما با عدم پاسخگویی مسوولان انتظامی مواجه شده و مطابق اعلام قبلی، مقابل فرمانداری آن شهرستان دست به تحصن زدند.
در این جریان،‌  نیروهای لباس شخصی اقدام به آتش زدن چادرهای این نمایشگاه  و شکستن پنجره های فرمانداری نمودند تا  تجمع اعتراض‌آمیز دراویش گنابادی را به اغتشاش و خشونت کشانند که نهایتا، پس از گذشت پنج ماه از آن واقعه، دراویش گنابادی سروستان به گناه ناکرده و اتهام  اخلال در نظم عمومی  باید پاسخگوی محاکم قضایی باشند. 

فرستنده: محمد وهابی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر