جمعه، دی ۱۷، ۱۳۸۹

خبر منتخب هفته: استمرار سركوبي خانواده هاي جانباختگان و بازداشتي ها

آژانس ايران خبـــــــــــــر: حكومت براي سركوبي بيشتر دست به اعدامهاي كور و دستگيري و مرعوب ساختن فعالين حقوق بشر و همچنين خانواده هاي داغدار جانباختگان براي به سكوت كشاندن آنان زده است. 
آنها از هر طريق و شيوه اي در تلاش براي اعمال فشار برخانواده هاي جانباختگان و يا زندانيانه هستند .
آقاي مهدي رمضاني پدر جانباخته رامين رمضاني كه در جريان اعتراضات سال گذشته به شهادت رسيد، روز 14 آذرماه در بهشت زهرا در مراسمي كه بمناسبت سالگرد تولد جانباخته امير ارشد تاجمير بر سر مزار وي تشكيل شده بود،به همراه تعداد ديگري از مادران عزادار و... در همان روز دستگيرگرديد.تعدادي از اين مادران را در طي همان روز دراداره اطلاعات شهر ري بازجويي كرده و سپس ازاد نمودند.آقاي مهدي رمضاني به همراه خانمها حكيمه شكري و ندا مستقيمي در همان روز به زندان اوين منتقل شدند و بدون هيچ گناهي تا كنون تحت بازجويي و باداشت جنايتكاران مستقر در اوين قرار گرفته اند.
اقاي رمضاني تا كنون هيچ ارتباطي بجز يك تماس كوتاه تلفني با خانواده اش نداشته است.وي در تماس كوتاه گفته است كه وثيقه 200 ميليون توماني برايش مشخص كرده اند و حسابهاي بانكي اش را نيز مسدود كرده اند.خانواده آقاي رمضاني هيچ مرجع درآمدي ندارند و او به خانواده گفته است كه وسايل فردي و هر موردي را كه قابل فروش است بفروشيد و امورات زندگي خودتان را بگذرانيد.اين اعمال غير انساني و ضد موازين حقوق بشري براي اعمال فشار هرچه بيشتر براي به سكوت كشاندن خانواده هاي جانباختگان و بازداشتي هاست. پرونده خانمها حكيمه شكري و ندا مستقيمي نيز هنوز وضعيت مشخصي ندارد و مشخص نيست كه حاكميت جبار چه طرح و توطئة ها و همچنين اتهامات كليشه اي جهت به سكوت كشاندن اين خانواده ها تدارك ديده است.
كانون حمايت از خانواده هاي جانباختگان وبازداشتي ها ادامه بازداشت و زنداني نمودن خانواده هاي جانباختگان و فعالين حقوق بشر و توط‌ئه هاي بكارگرفته شده بر عليه خود و خانواده هايشان را محكوم مينمايد و از مجامع مختلف حقوق بشري و بين المللي ميخواهد كه اين اعمال را محكوم نمايند.
كانون حمايت از خانواده هاي جانباختگان وبازداشتي ها

 



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر