دوشنبه، دی ۲۷، ۱۳۸۹

آزادی موقت یكی از نوكیشان مسیحی حوادث اخیر در تهران

خبرگزاری هرانا - فخرالدین شفاعتی از نوکیشان مسیحی که در دستگیریهای گسترده مسیحیان تهران بازداشت شده بود پس از ۲۰ روز با سپردن وثیقه بطور موقت از زندان آزاد شد. 
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، فخرالدین شفاعتی که از ۴ دیماه ۱۳۸۹ در بازداشت بسر می‌برد روز پنجشنبه ۲۳ دی ماه ۱۳۸۹  پس از گذراندن ۲۰ روز در زندان با قرار وثیقه آزاد شد.
تاکنون جزئیاتی از مکان بازداشت و مبلغی که جهت وثیقه برای آزادی وی در نظر گرفته شده رسمن منتشر نشده اما منابع غیر رسمی به محبت نیوز گفته‌اند که مبلغ وثیقه ۱۰ میلیون تومان بوده و مکانی که وی در آنجا بازداشت بوده را بازداشتگاه زندان اوین گزارش کرده‌اند.

بر پایه این گزارش نامبرده جزو افرادی بوده که در روز شنبه ۴ دیماه ۱۳۸۹ بهمراه ده‌ها تن دیگر از نوکیشان مسیحی در منازل خود توسط مامورا ن امنیتی بازداشت شدند.

در پی این رویداد ماموران امنیتی و اطلاعات در ساعات اولیه بامداد روز کریسمس (شنبه ۴ دی ماه) در اقدامی هماهنگ و گسترده در تهران و برخی شهرستان‌ها با ورود به خانه شماری از نوکیشان مسیحی که از قبل مورد شناسایی قرار گرفته بودند ده‌ها تن از آنان را بازداشت کردند.

ماموران پس از ورود به خانه این افراد ضمن تفتیش و بازرسی برخی وسایل شخصی آن‌ها اعم از کامپیو‌تر، کتب و سی دی‌ها و فیلم‌ها را نیز ضبط نموده و با خود بردند.

از سوی برخی منابع مسیحی در خصوص تعداد کسانی که در پی این رویداد احضار و یا بازداشت شده‌اند تاکنون تعداد آنان را بیش از۶۰ نفر گزارش کرده‌اند که برخی از آنان پس از بازجویی و تعهد بطور موقت آزاد شده‌اند.

اسامی برخی از بازداشت شدگان که پیش‌تر  منتشر شده، گفته می‌شود این افراد در بند معروف ۲۰۹ زندان اوین و در زیر بازجویی‌های شدید قرار دارند.

همچنین از سوی منابع خبری محبت نیوز گزارش شده که برخی از دستگیرشدگان مسیحی نیز از شهرستان‌ها به زندان اوین در تهران انتقال یافته‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر