سه‌شنبه، دی ۲۱، ۱۳۸۹

استاندار تهران وعده بازداشت تعداد بیشتری از مسیحیان ایران را داد

خبرگزاری هرانا - در حالیكه مشخص شده است تعداد بازداشت شدگان مسیحی در ایام كریسمس و سال نو مسیحی به دهها نفر رسیده است تلویزیون جمهوری اسلامی اعلام كرد كه مسیحیان بطورغیر قانونی مسیحیت را در ایران تبلیغ میكنند و از قول مرتضی تمدن استاندار تهران وعده بازداشت تعدا د بیشتری از مسیحان را داد.
اكنون منابع مسیحی تهران گزارش میدهند كه تعداد بازداشت شدگان مسیحی به دهها نفر رسیده است  و گویا دستور دستگیری فله ای و سركوب دسته جمعی مسیحیان ایران از سوی مقامات جمهوری اسلامی صادر شده .
در همین حال تلویزیون دولتی ایران ( صدا و سیمای جمهوری اسلامی ) امروز در یكی از بخشهای خبری خود اعلام كرد كه مسیحیان بطور غیر قانونی مسیحیت را در ایران تبلیغ میكنند .

تلویزیون دولتی ایران می گوید بازداشت شدگان از اعضای «جریانی» هستند که بصورت غیرقانونی سعی در تبلیغ مسیحیت دارند. صدا وسیمای جمهوری اسلامی می گوید مسیحیان بازداشت شده، در گردهمایی های فرهنگی خود با «با حمایت بریتانیا» از مذهبشان سخن گفته اند اما، تلویزیون دولتی ایران از ذکر جزئیات بیشتر در این باره خودداری کرد.
تلویزیون دولتی ایران اعلام نکرد که آیا بازداشت شدگان ایرانی بوده اند و یا از اتباع کشورهای دیگر، اما اعلام کرد که مرتضی تمدن، استاندار تهران وعده داده است که به زودی مسیحیان بیشتری بازداشت خواهند شد. مرتضی تمدن پیشتر گفته بود كه مسیحیان بازداشت شده، «تبشیری» (مبلغ مذهبی) بودند.
 
فرستنده: سحر صیاد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر