یکشنبه، دی ۱۹، ۱۳۸۹

اطلاعیه 292 کمیته ادیان

بازداشت گسترده و برنامه ریزی شده شهروندان مسیحی محکوم است


ماده 18  اعلامیه جهانی حقوق بشر
هر کس حق دارد که از آزادي فکر، وجدان و مذهب بهره مند شود.
اين حق متضمن آزادي تغيير مذهب ياعقيده و همچنين متضمن آزادي اظهار عقيده و ايمان ميباشد و نيز شامل آزادي تعليمات مذهبي و اجراي مراسم ديني است.
هر کس ميتواند از اين حقوق منفردا يا مجتمعا بطور خصوصي يا بطور عمومي برخوردار باشد.

بازداشت گسترده و برنامه ریزی شده شهروندان مسیحی محکوم است
در آستانه سال جدید میلادی و در شرایطی که هموطنان مسیحی ما برای برگزاری مراسم جشن سال نو میلادی همچون سالهای گذشته با محدودیتها و فشارهای بسیاری از سوی رژیم مذهبی ایران مواجه هستند، دستگاه های امنیتی جمهوری اسلامی طی هفته گذشته در حرکتی هماهنگ و برنامه ریزی شده تعداد زیادی از هموطنان مسیحی را به اتهام تبلیغ مسیحیت بازداشت نموده و این افراد در وضعیت نامعلومی بسر می برند.
آغاز موج جدید بازداشتها که از حیث وسعت طی سالهای گذشته کم سابقه بوده است بدنبال اشاره مستقیم رهبر جمهوری اسلامی به موضوع مسیحیان در سخنرانی اخیر وی در شهر قم صورت می گیرد که طی آن نسبت به رشد و گسترش کلیساهای خانگی هشدار داده و آن را توطئه دشمنان انقلاب اسلامی خوانده بود. استاندار تهران نیز طی سخنرانی اخیر خود مسیحیان تبشیری را که در ایران فعالیت می کنند جریانی "فاسد و منحرف" خواند که افکار خود را "از طریق محافل فرهنگی که در انگلیس دایر است" ترویج می کند. وی اقدامات آنها را مصداق "تهاجم فرهنگی دشمن" خواند. این سخنرانی ها و بدنبال آن بازداشت وسیع هموطنان مسیحی بویژه نوکیشان مسیحی حکایت از آن دارد که دستگاههای امنیتی جمهوری اسلامی مجوز لازم برای برخورد شدیدتر با جامعه مسیحیان ایران را از مقامات دریافت نموده و بیم آن می رود که طی روزها و ماه های آینده شکل گسترده تری به خود بگیرد.
کمیته دفاع از حقوق پیروان ادیان در راستای تعهدی که در قبال دفاع از حقوق شهروندی کلیه هموطنان بویژه اقلیتهای دینی و مذهبی کشورمان دارد ضمن محکوم نمودن اقدامات اخیر جمهوری اسلامی در بازداشت و سرکوب گسترده و سازمان یافته شهروندان مسیحی، از کلیه انسانهای آزاده، سازمان ها و نهادهای دفاع از حقوق بشر و نیز ارگان های بین المللی دعوت می نماید با موضع گیری بموقع و افشاگری مؤثر علیه این اقدام رژیم ایران، مانع از تداوم فشارهای حکومتی علیه جامعه مسیحیان ایران شوند.
292/ 2011
کمیته دفاع از حقوق پیروان ادیان
کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر