پنجشنبه، دی ۱۶، ۱۳۸۹

بازداشت كشیش كلیسای جماعت ربانی اصفهان


به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان بر اساس گزارشات واصله از شاهدان عینی  ، ماموران اطلاعات استان، كشیش " لئونارد كشیشیان " شبان كلیسای جماعت ربانی اصفهان را روز جمعه ۱۰ دیماه  (۳۱ دسامبر ) به اداره اطلاعات آن شهر احضار كردند و وقتی او به آنجا رفت اقدام به بازداشت ایشان نمودند .







 مسئولین جمهوری اسلامی با بازداشت این مقام مذهبی رسمی و رهبر مسیحی نشان دادند كه هیچ ارزشی برای اصول قانون اساسی  نوشته شده خود قائل نیستند و اصل مربوط به ادیان پذیرفته شده فقط برای گرفتن ژست آزادی در آن گنجانده شده ، به هیچ درد دیگری نمیخورد . 
 به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان بر اساس گزارشات واصله از شاهدان عینی  ، ماموران اطلاعات استان، كشیش " لئونارد كشیشیان " شبان كلیسای جماعت ربانی اصفهان را روز جمعه ۱۰ دیماه  (۳۱ دسامبر ) به اداره اطلاعات آن شهر احضار كردند و وقتی او به آنجا رفت اقدام به بازداشت ایشان نمودند .
شاهدان عینی به اف سی ان ان گزارش داده اند  كه برادر لئونارد چندین ساعت مانده به شب سال نو مسیحی احضار شد و با پای خودش به محل مورد درخواست  ماموران مراجعه كرد .اما پس از آن از او هیچ خبری نشده است ومعلوم نیست علت بازداشت او چه میباشد  و اكنون دركجا نگهداری میشود.
یكی از اعضای كلیسای جماعت ربانی اصفهان كه نمیخواست نامش فاش شود به گزارشگر شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان گفت : " از مدتها پیش ماموران اطلاعاتی و امنیتی اصفهان بیش از گذشته كلیسای ما و شبانمان برادر لئونارد را تحت فشار گذاشته بودند . به همین علت برادر لئونارد مرتب به ایمانداران و خادمان كلیسا تاكید میكرد كه مراقب باشند تا هیچگونه حركتی كه باعث تحریك و برانگیخته شدن شك ماموران حكومت بشود نكنند . او چنان در این مورد حساس و دقیق بود كه برخی او را به محافظه كاری بیش از حد  نسبت به حكومت متهم میكردند ."
كسانی كه از نزدیك با كلیسای جماعت ربانی اصفهان ارتباط داشته و دارند میگویند كه در كلیسای مذكور به جز سرویسهای عادی هفتگی و نیایش و پرستش خداوند هیچ فعالیت دیگری انجام نمیشد تا آنجا كه عده ای آن را به اصطلاح " كبریت بی خطر " میخواندند و هرگز كسی تصور نمیكرد كه عناصر اطلاعاتی و امنیتی حتی از لئونارد كشیشان نیز نگذرند و این مرد خدا را هم به بند بكشند !
یكی از فعالان كلیساهای خانگی اصفهان نیز در این مورد چنین اظهار نظر كرد : " مسئولین جمهوری اسلامی با بازداشت این مقام مذهبی رسمی و رهبر مسیحی نشان دادند كه هیچ ارزشی برای اصول قانون اساسی  نوشته شده خود قائل نیستند و اصل مربوط به ادیان پذیرفته شده فقط برای گرفتن ژست آزادی در آن گنجانده شده ، به هیچ درد دیگری نمیخورد . "
از شب كریسمس تاكنون تعداد زیادی از مسیحیان بشارتی در تهران بزرگ و توابع آن توسط ماموران اطلاعات بازداشت شده اند و از محل بازداشت یا اتهام آنها هیچ اطلاعی در دست نیست . در این حال امروز سه شنبه ۱۴ دی استاندار تهران مرتضی تمدن اولین مقام رسمی كشور بود كه این اخبار را تائید كرد آقای تمدن امروز در یک سخنرانی در تهران، مسیحیان تبشیری را که در ایران فعالیت می کنند جریانی "فاسد و منحرف" خواند که افکار خود را "از طریق محافل فرهنگی که در انگلیس دایر است" ترویج می کند.آقای تمدن توضیح بیشتری در مورد تعداد بازداشت شدگان و هویت آنها نداد، اما اقدامات آنها را مصداق "تهاجم فرهنگی دشمن" خواند.استاندار تهران همچنین گفت که در داخل ایران فعالیت هایی صورت می گیرد که به منزله افتادن در دام "تهاجم فرهنگی" است.
قابل توجه اینكه منظور از مسیحیان بشارتی همان ترجمه لفظی مسیحیان ایوانجلیستی از زبان انگلیسی است و اشاره به پروتستان بودن این مسیحیان است نه فعالیتهای تبلیغی  آنها . یك مسیحی بشارتی حتما یك مبلغ مسیحی نیست . ولی نام مسیحیان تبشیری كه توسط مقامات جمهوری اسلامی مورد استفاده قرارمیگیرد اشاره به مسیحیانی دارد كه در بین مسلمانان فعالیتهای تبلیغی مسیحی میكنند.
در سال گذشته نیز با اینكه كلیساهای جماعت ربانی و رهبران آنها تحت فشار به تمام درخواستهای ماموران حكومت تن دادند ، باز هم به بهانه های مختلف  مورد تهاجم قرار گرفتند . كلیساهای جماعت ربانی شاهین شهر و ارومیه تقریبا به تعطیلی كشانده شدند و كلیسای جماعت ربانی مركز نیز با محدودیت برای سرویسهای خود به زبان فارسی مواجه گردید.
یادآور میشود كه كلیساهای جماعت ربانی بر اساس تجربه خداوند از طریق روح القدس یا نهضت پنطیكاستی شكل گرفته اند . نهضت پنطیكاستی برای اولین بار در اوایل قرن بیستم میلادی توسط كشیشان آسوری در ارومیه مورد توجه قرار گرفت و به ایران آمد . اما اولین كلیسای پنطیكاستی به زبان فارسی  در دهه پنجاه میلادی از یك محفل خانگی مسیحی در تهران شروع شد كه بعدها تبدیل به كلیسایی رسمی به نام جماعت ربانی گردید . در اوایل دهه هفتاد میلادی این كلیسا رسما به مجمع جهانی كلیساهای جماعت ربانی یا "اسمبلی آف گاد " پیوست . این كلیسا دارای هویت قانونی و مستقلی در ایران است و پس از انقلاب اسلامی فعالترین گروه مسیحی در ایران محسوب میشود.
كلیسا ی جماعت ربانی در ۳ نقطه از تهران و شهرهای ارومیه ، رشت ، اصفهان ، اهواز و شاهین شهر شعبات و كلیساهای ساختمانی ثبت شده دارد . كلیسای جماعت ربانی اصفهان واقع در كوچه سنگتراشان محله جلفای اصفهان یكی از آثار معماری سنتی آن شهر میباشد .در تصویر رهبر ۴۸ ساله كلیسای جماعت ربانی اصفهان در كنار همسرش دیده میشوند .

فرستنده خبر: الهام قهرمانی
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر