جمعه، دی ۲۴، ۱۳۸۹

تداوم بازداشت و بلاتكلیفی یك زوج مسیحی در مشهد

خبرگزاری هرانا – یک زوج مسیحی در مشهد توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی بازداشت شدند و علی رغم گذشت بیش از 18 روز همچنان در بازداشت بسر می برند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، تعدادی افراد لباس شخصی روز دوشنیه ۶ دی ماه ۱۳۸۹ در مراجعه به منزل این زوج مسیحی ضمن بازداشت ایشان اقدام به ضبط برای وسایل شخصی از جمله کتاب و سی دی های پرستشی می کنند.


منابع خبری نام این افراد را آقای "حسن رضوی درخشی" ۶۵ ساله شغل حسابدار و همسرشان خانم " پریا " ۶۱ ساله معلم بازنشسته ذكر كرده اند .
همكاران و بستگان این زوج چند بار به نهادهای مختلف قضائی و امنیتی مراجعه میكنند اما كسی در این ارتباط به آنان پاسخگو نیست تا سرانجام ضمن پیگیری های بیشتر، مسئولان ضمن تائید بازداشت آنان محل نگهداری این زن و شوهر را در بازداشتگاه وكیل آباد مشهد عنوان می كنند.
از زمان بازداشت این افراد تاكنون فقط آقای رضوی توانسته در طی دو نوبت تماس تلفنی كوتاه، خبر سلامتی خود را به بستگانش اطلاع دهد.
منابع آگاه به " محبت نیوز " گزارش داده اند كه علل بازداشت و دستگیری این افراد برپایی و برگزاری جلسات خانگی دعا و پرستش در خانه شخصی ایشان بوده است و همچنین گفته شده این زوج نوكیش مسیحی روز اول دی ماه سالجاری در ایام كریسمس مراسمی به مناسبت تولد عیسی مسیح در خانه خود برگزار كرده بودند.
مطابق گزارشات خانم رضوی ۶۱ ساله چند سال قبل به دنبال یك تصادف، عمل جراحی ستون فقرات را پشت سر گذاشته است و در این خصوص نیاز به مراقبتهای خاص دارد. او همچنین یك عمل جراحی لثه را نیز نزد دندانپزشك در روزهای منتهی به بازداشت انجام داده و نیمه تمام آن را رها كرده است .
با توجه به سن این بازداشت شدگان و وضعیت جسمانی این افراد بهمراه تداوم بازداشت و بلاتكلیفی آنها موجی از نگرانی را برای بستگان و خانواده ایشان موجب گردیده است.
فرستنده: سحر صیاد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر