دوشنبه، دی ۱۳، ۱۳۸۹

اطلاعیه

جان زندانیان سیاسی و عقیدتی در خطر است


ماده 17 – اعلامیه جهانی حقوق بشر
هر کس حق آزادي عقيده و بيان دارد و حق مزبور شامل آنست که از داشتن عقايد خود بيم و اضطرابي نداشته باشد و در کسب اطلاعات و افکار و در اخذ و انتشار آن، با تمام وسائل ممکن و بدون ملاحظات مرزي، آزاد باشد.
ماده 3 – اعلامیه جهانی حقوق بشر
ھر کس حق زندگی ، آزادی و امنيت شخصی دارد .

جان زندانیان سیاسی و عقیدتی در خطر است


انسان های آزاده و مدافعین حقوق بشر

هنوز 7 ماه از اعدام 5 زندانی سیاسی کرد و دو هفته از اعدام 11 جوان بلوچ  نگذشته است که بار دیگر دولت جمهوری اسلامی با نشان دادن چهره انتقام جویانه خود تصمیم به اعدام جمعی دیگر از فعالان سیاسی کرد، بلوچ و... از جمله حبیب الله لطیفی نموده است .
متاسفانه جمهوری اسلامی ایران همواره معترضین، مدافعین حقوق بشر، فعالان سیاسی و اجتماعی را دستگیر نموده و در بازداشتگاهها و زندانهای رسمی و یا غیر رسمی کشور به بهانه های مختلف همچون مرتد، توهین به مقدسات، تشویش اذهان عمومی و محارب اقدام و با صدور احکام غیر عادلانه در دادگاههای غیر علنی به زندان های طویل المدت و حتی اعدام محکوم می نماید.
اخیراً بازداشت اعضای خانواده حبیب الله لطیفی و تعداد زیادی از فعالان مدنی معترض به اجرای حکم اعدام او توسط رژیم جمهوری اسلامی نشان از عزم راسخ رژیم در سرکوب فعالان و آزاد اندیشان میباشد .
کانون دفاع از حقوق بشر در ایران ضمن ابراز نگرانی از حکم اعدام حبیب الله لطیفی، زانیار مرادی و لقمان مرادی و ... و اعدام علی صارمی و علی اکبر سیادت را محکوم نموده و اعلام میدارد نسبت به نقض حقوق بشر، بالاخص مواد  17 و 3 اعلامیه جهانی حقوق بشر نگران میباشد.
 بدینوسیله از تمامی سازمان های حقوق بشری و ارگان های رسمی اجرائی خواستار محکومیت اقدامات جمهوری اسلامی در نقض تمامی مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر میباشد .
حبیب‌الله لطیفی و تمامی زندانیان سیاسی را آزاد کنید .
2011/290

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران
کمیته روابط عمومی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر