پنجشنبه، دی ۱۶، ۱۳۸۹

به گروگان گرفتن پدر یك نوكیش مسیحی توسط وزارت اطلاعات در كرج

ماموران فقط زمانی این شخص بی گناه را آزاد كردند كه او در وضعیت جسمانی بدی قرار گرفت و ساعاتی بعد در بخش سی سی یو  یكی از بیمارستانهای كرج بستری گردید .

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از منابع مسیحی پایتخت ، ماموران وزارت اطلاعات در روز دوشنبه ۱۵ آذر سال جاری ( ۶ دسامبر ) برای دستگیری یك نوكیش مسیحی به نام  "حسین كریمی "  به خانه پدری او واقع در كرج هجوم بردند ، اما چون نتوانستند نامبرده را در آنجا بیابند صاحبخانه یعنی پدر او را به نام "هاشم كریمی " ۶۳ ساله بازداشت كرده با خود بردند .
همین منابع گزارش داده اند كه ماموران آقای هاشم كریمی را بدون دلیل به شكل یك گروگان به مدت ۱۳ روز در بازداشت نگه داشتند و اعلام نمودند تا پسر او خود را به آنها معرفی نكند پدر را آزاد نخواهند كرد . تنها وقتی آنها او را آزاد كردند كه او در وضعیت جسمانی وخیمی قرار گرفت و ساعاتی بعد از آن راهی بیمارستان شد و در بخشهای مراقبتهای ویژه قلبی ( سی سی یو ) بیمارستان رجائی كرج بستری گردید .
حسین كریمی كه اكنون در  خارج از ایران به سر میبرد ، دستگیری پدرش را گروگانگیری دولتی خواند و گفت : ماموران امنیتی میخواهند به من فشار بیاورند تا مجبور شوم به ایران بازگردم و خودم را به آنها معرفی كنم .او پس از آزادی پدرش  در گفتگوی تلفنی از تركیه با بخش فارسی صدای آمریكا تاكید كرد : ماموران با پدر من رفتاری بسار وحشیانه و وحشتناك داشته اند .
منابع مسیحی در كرج تائید میكنند كه حسین كریمی یكی از نوكیشان مسیحی فعال در كلیساهای خانگی آن منطقه است كه چندین بار توسط عناصر اطلاعاتی و امنیتی به اتهام تبلیغات مسیحی و تشكیل كلیساهای خانگی بازداشت شده است . او یكبار در آبان ۱۳۸۷بازداشت  میشود و پس از چند روز با اخذ تعهد آزاد میگردد . در بهمن ماه همان سال دوباره بازداشت و اینبار به جرم بشارت انجیل و فعالیت در كلیساهای خانگی دادگاهی میشود . شعبه ۱۹ دادیاری كرج ایشان را به همین اتهامات مجرم میشناسد و به دو سال حبس تعلیقی محكوم میكند .
بالاخره ماموران ۶ روز قبل از دستگیری پدر حسین  یعنی در روز ۹ آذربه یك كلیسای خانگی در كرج هجوم میبرند كه ایشان سرپرستی آن را به عهده داشته اند . حسین اینبار نیز متوجه میشود كه تحت تعقیب قرار گرفته است و با توجه به حكم زندان تعلیقی موجود در پرونده اش جان خود را در خطر میبیند و از كشور خارج میشود .
آخرین اخبار رسیده حاكی از آن است كه بر روی دستان و پاهای هاشم كریمی آثار كبودی و ضرب خوردگی مشاهده شده است . او هنوز بعد از بستری شدن لب نگشوده است و قادر نبوده آنچه را كه در بازداشتگاه به سرش آمده با جزئیات بیان كند . به گفته ای هاشم كریمی در بیمارستان از سوی اطلاعات تحت فشار قرار گرفته است كه بدرفتاری با خود را در طی مدت بازداشتش تكذیب كند .
جامعه مسیحی ایران در ایام نزدیك به كریسمس امسال تحت فشار بسیار زیادی قرار گرفته است . سید علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی در یكی از سخنرانیهای خود در سفر اخیرش به شهر مذهبی قم از گسترش مسیحیت در ایران گفت و بوجود آمدن كلیساهای خانگی در كشور را بخشی از توطئه به گفته او دشمنان انقلاب اسلامی خواند . به نظر میرسد حرفهای رهبر جمهوری اسلامی درباره گسترش مسیحیت و منفی انگاشتن آن باعث تشدید حملات دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی به مسیحیان ایران بخصوص نوكیشان مسیحی كه دارای پس زمینه اسلامی هستند شده است .

فرستنده خبر: الهام قهرمانپور

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر