دوشنبه، دی ۱۳، ۱۳۸۹

بدنبال تجمع دراویش نعمت اللهی، مرتضی محجوبی آزاد شد

مرتضی محجوبی، یکی از مشایخ طریقت نعمت اللهی که یکشنبه شب در فولادشهر اصفهان دستگیر شده بود، بدنبال تجمع اعتراض آمیز دراویش در مقابل زندان مرکزی اصفهان، آزاد شد.







ماموران امنیتی ایران نیمه شب یکشنبه با هجوم به منزلی در فولادشهر اصفهان آقای محجوبی و چهار درویش دیگر را دستگیر کردند.
احمد مومن که خود یکی از دراویش نعمت اللهی است و از مقابل زندان مرکزی اصفهان با بی بی سی فارسی گفتگو کرده و خبر دستگیری آقای محجوبی را داده بود، چند ساعت بعد در گفتگوی دیگری خبر آزادی او را تایید کرد.
سایت مجذوبان نور، پایگاه خبری رسمی دراویش گنابادی نیز این خبر را منتشر کرده و نوشته آقای محجوبی و فرزندش پس از پنج ساعت بازداشت آزاد شده و به منزل یکی از دراویش اصفهان رفته اند.
گفته می شود سایر بازداشت شدگان هنوز آزاد نشده اند.
سه تن از دراویش دیگری که دستگیر شده اند عبارتند از: حمید باقری، مهدی پور صدام و وحید عباس زاده.
آقای محجوبی یکشنبه شب پس از برگزاری مراسمی مذهبی در فولادشهر برای استراحت به منزلی رفت، اما مدتی بعد با یورش ماموران امنیتی مواجه می شود.
آقای مومن به بی بی سی گفت که ساعت ۱۱ و ۵۰ دقیقه شب تلفنی از این حمله مطلع شد و هنگامیکه با عده ای دیگر به مقابل منزل رسیدند مشاهده کردند که آقای محجوبی و چند نفر دیگر با "دو پژوی شخصی و دو (بنز) الگانس نیروی انتظامی" به محل نامعلومی برده می شوند.
آقای مومن به بی بی سی گفت که در ابتدا گفته شد آقای محجوبی و سایرین به پاسگاه نیروهای انتظامی فولادشهر برده شدند، اما هنگامیکه دراویش به پاسگاه رفتند به آنها گفته شد که این افراد به زندان دستگرد اصفهان منتقل شده اند.
آقای مومن که از مقابل زندان صحبت می کرد افزود ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر در بیرون از زندان برای آزادی او تجمع کردند و دراویش از شهرهای دیگر نیز در راه هستند.
او گفت که آقای محجوبی هنگام دستگیری مورد ضرب و شتم مامورین قرار گرفته و حتی دیده شده که به او سیلی زده اند.
وی افزود که خود نیز شاهد بوده که آخرین همراه آقای محجوبی با صورتی خونین سوار ماشین نیروی انتظامی شده است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر