سه‌شنبه، بهمن ۰۵، ۱۳۸۹

تبلیغ گسترده مسیحیت در شمال تهران

اخیرا در برخی از مناطق شمالی تهران افرادی اقدام به توزیع گسترده بسته های تبلیغ مسیحیت به روشی خاص کرده اند که نوع این اقدام و محتوای این بسته های تبلیغی که حتی با آموزه های حضرت عیسی (ع) نیز انطباق ندارد ، هشداری برای مسئولان و متولیان فرهنگی و دینی است.
 به گزارش خبرنگار مهر، تعدادی از شهروندان شمال تهران طی هفته های اخیر با گشودن در صندوقهای پستی خود با کتب و لوحهای فشرده ای روبرو شده اند که علامت سؤالهای متعددی را در ذهن آنها ایجاد کرده است.

این بسته های تبلیغی حاوی ترجمه کتب عهد جدید (انجیل) همگی به زبان فارسی و با ورقهای بسیار مرغوب در قطع جیبی و سه لوح فشرده حاوی فیلمی از زندگی حضرت مسیح (ع) به روایت لوقا و برنامه تبلیغاتی خاصی است که در یکی از کشورهای اروپایی چاپ و ضبط شده است.

در این برنامه تبلیغاتی مبلغان با ایجاد سؤالهایی در صدد پاسخ به آن هستند ، حال آنکه در نهایت مخاطب نه تنها پاسخ مناسبی از آنها دریافت نمی کند بلکه بر شبهاتش افزوده تر می شود. به نظر می رسد تنها هدف انتشار و توزیع این بسته های تبلیغی نه تنها تبلیغ اندیشه های مسیحیت بر اساس آموزه های حضرت عیسی ابن مریم (ع) نیست ، بلکه ضعف و سستی مطالب ضبط شده نشان می دهد آنها دنبال جذب پیروانی هستند که کورکورانه پیرو برخی شعارها و جذابیتهای ظاهری باشند در حالیکه از اصل و گوهر ادیان و تعالیم این پیامبر بزرگ و اولوالعزم الهی غافلند.

این مسئله البته هشداری برای مسئولان و متولیان دینی و فرهنگی کشور است. همت و تلاش دیگری با گسترش ابزارهای تبلیغی و ارتباطی لازم است تا علما و روحانیون متولی امور دینی و فرهنگی کشور با روشهای جدید در پی تحکیم ریشه های دینی و مذهبی جوانان کشور باشند. روش هایی منطبق بر وحی و عقلانیت و فطرت انسانها که آنها را در برابر شبهات بی پایه ایمن سازد و هر کدام از افراد جامعه اسلامی ایران به جای انفعال در برابر شبهات دینی، خود آمر و عامل دین و مذهب خویش باشند.

علما، روحانیون و متولیان امور دینی و فرهنگی کشور باید به این مسئله توجه داشته باشند که با گسترش ابزارهای ارتباط جمعی به ویژه اینترنت تنها سخنرانی صرف ،و طولانی برای رفع شبهات دینی جوانان کافی نیست ، بلکه در کنار سخنرانی های مذهبی و اخلاقی باید به روشهای غیر مستقیم مثل تولید محصولات فرهنگی و هنری ، نگارش کتابهای داستان، رمان، فیلم، ساخت برنامه های ترکیبی، تئاتر، موسیقی، شعر نیز به عنوان ابزاری کارآمد توجه داشت.



فرستنده: محمدرضافرشادفر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر