شنبه، بهمن ۰۲، ۱۳۸۹

بازداشت جمعی از شهروندان مسیحی در دزفول و اهواز

خبرگزاری هرانا - جمعی از نوكیشان مسیحی بدلیل محدودیت ها، در مكانی كه با عنوان كلیسای خانگی به جهت پرستش و برگزاری مراسم شكرگزاری دور هم گرد آمده بودند با ورود مامورین امنیتی بازداشت و با گذشت یکماه از سرنوشت خادم این كلیسا ی خانگی تاكنون اطلاعی در دست نیست.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، روز جمعه در تاریخ ۳ دی ماه ۱۳۸۹ تعداد ۱۰ تن از نوكیشان مسیحی كه به جهت برگزاری ایام كریسمس تولد عیسی مسیح در یك كلیسای خانگی در شهرستان دزفول كه با مشاركت دیگر همكیشان خود از شهرهای اندیمشك و اهواز گردهم آمده بودند؛ توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شدند.
بر پایه این گزارش این مراسم شكر گزاری كه بدلیل محدودیت ها برای نوكیشان مسیحی فارسی زبان در خانه ایی واقع در باغ شمس آباد دزفول در حال برگزاری بود در ساعت ۶:۴۵ دقیقه عصر آن روز با ورود نابهنگام ۴ تن از افراد لباس شخصی كه خود را ماموران وزارت اطلاعات معرفی كرده بودند باعث برهم زدن این مراسم شدند.
ماموران امنیتی پس از ورود با دستوری مبنی بر اینكه كلیه افراد تلفن های موبایلشان را خاموش كنند ضمن بازرسی خانه اقدام به جمع آوری كتابهای مقدس و گوشی های موبایل این افراد كردند و نیز كلیه هدایا و كادوهایی كه برای جشن كریسمس آماده شده بود را نیز ضبط كردند.
همچنین ماموران امنیتی ضمن بازداشت كلیه افراد ، مسئول و خادم كلیسای خانگی بنام " نورالله قبیتی زاده" را با دستبند و چشمانی بسته بهمراه ۱۰ تن دیگر از بازداشت شدگان به خانه ایی خالی از سکنه انتقال می دهند.
ماموران امنیتی از همان ابتدا مسئول گروه كلیسای خانگی را از بقیه جدا كرده و به اتاق دیگری می برند و سپس ضمن توهین و برخورد نامناسب با دیگر بازداشت شدگان از كلیه افراد اقدام به عكسبرداری از چهره تك تك این افراد می كنند.
بازداشت شدگان كه برخی از آنان از شهرهای اندیمشك و اهواز به دزفول آمده بودند پس از انجام بازجویی و اخذ تعهد کتبی آزاد می شوند.
اما با گذشت نزدیك به یك ماه از زمان بازداشت "نورالله قبیتی زاده " خادم كلیسای خانگی در دزفول، نامبرده تاكنون هیچگونه تماس و یا ملاقاتی با خانواده خود نداشته است .
همچنین تاكنون پیگیریهای خانواده و بستگان برای مشخص شدن وضعیت سلامت و یا مكان نگهداری ایشان نتیجه ایی در بر نداشته و بی اطلاعی و بی خبری مطلق از وضعیت ایشان باعث موجی از نگرانی در میان خانواده و بستگان وی گردیده است.
از سوی دیگر دو تن از نوكیشان مسیحی اهوازی بنامهای "مصطفی" ۳۰ ساله و "خلیل " نیز در هفته گذشته توسط ماموران اطلاعات بازداشت شدند كه كماكان خبری از ایشان در دسترس نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر