پنجشنبه، دی ۲۳، ۱۳۸۹

آزادی موقت یكی از نوكیشان مسیحی با سپردن وثیقه از زندان كرج

خبرگزاری هرانا - رضا. ت به اتهام اینكه خانه خود را  به كلیسای خانگی و در اختیار شهروندان مسیحی قرار داده بود پس از یكماه بازداشت در زندان رجایی شهر كرج سرانجام با قرار وثیقه ۱۵ میلیون تومانی بطور موقت آزاد شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ماموران اطلاعات در هجوم روز سه شنبه ۹ آذر ماه ۱۳۸۹خود به یك كلیسای خانگی در كرج ، صاحبخانه به نام آقای ( رضا. ت ) را بازداشت كرده و با خود برده اند .
همچنین بر پایه این گزارش، ماموران بر اساس اطلاعاتی قبلی با ورود به خانه ایشان ۱۴ تن از شهروندان مسیحی كه برای جلسه دعا و عبادت گرد هم آمده بودند را بازداشت نمودند.
ماموران امنیتی ضمن بازداشت ( رضا .ت) و ۱۳ تن دیگر از شهروندان مسیحی كه در محل حضور داشتند اقدام به تفتیش و بازرسی كامل خانه نمودند كه برخی لوازم از قبیل كتاب مقدس،سی دی و یك دستگاه اورگ را ضبط كردند.
این افراد پس از بازداشت، به ستاد خبری اداره اطلاعات كرج واقع در میدان استاندارد آن شهرستان منتقل شدند و كلیه این افراد یك شب در آنجا مورد بازجویی قرار گرفتند. پس از آن ۱۳ نفر از این افراد با معرفی ضامن و پس از اخذ تعهد كتبی مبنی بر عدم فعالیت مسیحی و حضور در كلیساهای خانگی آزاد شدند.
آقای (رضا . ت) ۳۲ ساله كه منزلشان را به كلیسای خانگی و در اختیار شهروندان مسیحی قرار داده بود و همچنین گفته شده مسئولیت آن كلیسای خانگی را نیز به ایشان نسبت داده میشود پس از بازداشتگاه اطلاعات و بازجویی های اولیه، نامبرده به زندان رجائی شهر كرج انتقال و بمدت یكماه بلاتكلیف در آنجا  نگهداری می شده كه سر انجام نامبرده در تاریخ چهارشنبه ۸ دی ماه ۱۳۸۹با قرار وثیقه ۱۵ میلیون تومانی بطور موقت تا زمان رسیدگی به پرونده اش در دادگاه از زندان  آزاد میشود .
از آنچه در مدت بازداشت بر وی گذشته است و همینطور اتهاماتی كه از سوی نیروهای امنیتی متوجه او شده هنوز اطلاعات كاملی در دست نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر