پنجشنبه، دی ۱۶، ۱۳۸۹

تهران بزرگ صحنه بازداشت مسیحیان بشارتی در ایام كریسمس

شاهدان عینی در تهران  دستگیری مجزای بیش از  ۱۰ نفر  را گزارش میكنند كه همه آنها از نوكیشان مسیحی  فعال در كلیساهای خانگی هستند  و اكنون به نقاط نامعلومی منتقل شده اند .
به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از منابع مسیحی درتهران و تركیه كه  ارتباط نزدیكی با هم كیشان خود در ایران دارند ، از روز یكشنبه ۵ دی برابر ۲۶ سپتامبر ماموران لباس شخصی كه خود را كاركنان وزارت اطلاعات معرفی میكنند با مراجعه به محل زندگی چندین نفر از نوكیشان مسیحی فعال ، ضمن بازرسی منزل و ضبط برخی از اموال شخصی ، ایشان را بازداشت و به نقاط نامعلومی منتقل كرده اند .
هنوز اتهام این افراد مشخص نشده است . ولی برخی از منابع مسیحی میگویند به این افراد اتهام ارتباط با سازمان مسیحی ایلام زده شده است . سازمان ایلام از سازمانهای فرهنگی با سابقه مسیحیان فارسی زبان است كه بر فعالیتهای تحقیقاتی و دانشگاهی وانتشار متون مسیحی به زبان فارسی تمركز دارد .
از مدتی قبل ماموران اطلاعاتی اقدام به نشر شایعات تخریبی درباره سازمان ایلام كه مركز آن در خارج كشور است میكردند . در حالی كه این شایعات در شبكه اینترنتی بوسیله عناصر مشكوك مرتب دامن زده ‏میشد  ، معلوم بود كه ماموران اطلاعاتی قصدی برای ضربه زدن دارند . در همین حال از قول آقای سام یقنظر مدیر این سازمان اخیرا گفته هائی درباره گسترش روز افزون مسیحیت در ایران و خاورمیانه در وبسایتهای مسیحی انگلیسی و فارسی زبان نقل شده بود كه بسیارمورد توجه قرار گرفت . سازمان ایلام یا منابع رسمی دیگر تا كنون وابستگی دستگیر شدگان به آن سازمان را تائید نكرده اند .
یك شاهد عینی از تهران روز چهارشنبه گذشته برای شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان نوشت :  الان ۳ روز است که در تهران  دست به عملیات دستگیری گسترده  هموطنان مسیحی  زده اند وچند تن از دوستانمان را دستگیر کرده اند و ما به شدت نگران حال آنها هستیم . متاسفانه نمی دانیم  آنها راکجا برده اند  و نمی توانیم حتی پیگیرشان باشیم چون ممکن است مارا هم دستگیر کنند. لطفا برای ما دعا کنید !
سایر گزارشات كه از منابع داخلی به اف سی ان ان میرسد نشان میدهد كه ماموران اطلاعاتی به شدت در حال تلاش برای شناسائی افرادی هستند كه با این عده در تماس و ارتباط مستمر بوده اند . به همین دلیل اكنون در ایام جشنهای میلاد عیسی و آغاز سال نو مسیحی در ایران كه برای دومین سال متوالی با ایام سوگواری محرم شیعیان همزمان شده است ، تعداد قابل توجهی از هموطنان نوكیش مسیحی ما متواری و یا مخفی شده اند تا اسیر ماموران اطلاعاتی نشوند .
از همه هموطنان عزیز به خصوص مسیحیان ساكن پایتخت درخواست داریم اطلاعات  دقیق خود را در این زمینه برای اف سی ان ان بفرستند تا در این شرایط سخت با خبر رسانی درست و به موقع بتوانیم صدای این بازداشت شدگان را به گوش جهانیان برسانیم و برای آنها درخواست دعا بنمائیم .
 فرستنده خبر: الهام قهرمانپور

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر