دوشنبه، دی ۱۲، ۱۳۹۰

آزادی موقت یك تن از بازداشت شدگان جشن كریسمس دركلیسای اهواز

. در پی یورش گسترده ماموران امنیتی در روز جشن كریسمس ۲۰۱۱ در كلیسای جماعت ربانی اهواز كه منجر به بازداشت كشیش كلیسا و ۳ تن دیگر از خادمین آن كلیسا شده  است ، همسر كشیش فرهاد سبكروح با سپردن وثیقه و بطور موقت آزاد شد.
به نقل از گزارشگران آژانس خبری مسیحیان ایران « محبت نیوز» ، خانم " شهناز جیزان" همسر كشیش فرهاد سبكروح و از خادمین كلیسای جماعت ربانی، روز یكشنبه مورخ ۱۱ دی ماه ۱۳۹۰ برابر با اولین روز از سال نو میلادی ۲۰۱۲ پس از ۱۰ روز بازداشت با سپردن وثیقه بطور موقت آزاد شد .
وی پس از بازداشت بهمراه همسر و ۲ تن دیگر از خادمین كلیسا جهت بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر اهواز منتقل شدند . ایشان همچنین بدلیل داشتن بیماری واریس از این موضوع دچار ناراحتی بودند .
آزادی موقت همسر كشیش فرهاد سبكروح در حالی صورت می گیرد كه آژانس خبری مسیحیان ایران " محبت نیوز" طی روزهای گذشته در خصوص ابراز نگرانی جامعه مسیحیان ایران نسبت به این رویداد و وضعیت نامعلوم سه تن دیگر از بازداشت شدگان بطور گسترده در فضای آنلاین خبرهایی را منتشر كرده بود.
خانم "شهناز جیزان" در پی یورش گسترده ماموران امنیتی در دوم دی ماه ۱۳۹۰ ( ۲۳ دسامبر ۲۰۱۱) به كلیسای جماعت ربانی اهواز كه منجر به بازداشت كلیه اعضا و شركت كنندگان و حتی كودكان نیز شده بود بازداشت شد .
منابع آگاه به « محبت نیوز» گزارش دادند كه هنوز از وضعیت  و محل نگهداری "كشیش فرهاد سبكروح "و دو تن دیگر از خادمین كلیسا بنامهای "ناصر ضامن دزفولی" و "داود علیجانی " ملقب به (دیوید)  تاكنون اطلاع دقیقی در دست نیست.
لازم به ذكر است در ساعت ۱۱ صبح روز جمعه دوم دی ماه ۱۳۹۰ ( ۲۳ دسامبر ۲۰۱۱) ماموران امنیتی در اقدامی از قبل سازماندهی شده با یورش گسترده به کلیسای جماعت ربانی اهواز كلیه اعضا و افراد شرکت كننده در مراسم هفتگی كلیسا را بازداشت و با دو دستگاه اتوبوس به مكان نامعلومی منتقل كردند.
بر پایه این گزارش نیروهای امنیتی که به هنگام یورش به داخل کلیسا صورت های خود را پوشانده بودند حتی بچه‌های کوچک کانون شادی كه به شدت وحشت كرده بودند را نیز با خود بردند كه این موضوع آسیب جدی به روحیه این كودكان وارد كرده است .
كلیه اعضا و شركت كنندگان مراسم هفتگی كلیسا كه به مناسبت روز جشن كریسمس تولد " عیسی مسیح" جهت شكرگذاری و پرستش گردهم آمده بودند پس از تهدید و بازجویی و ثبت مشخصات و آدرس آنان پس از ساعاتی آزاد شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر