پنجشنبه، بهمن ۰۶، ۱۳۹۰

بی خبری مطلق از سرنوشت ۳ شهروند بازداشتی مسیحی

خبرگزاری هرانا – علی رغم گذشت بیش از یک ماه از یورش خشونت آمیز نیروهای امنیتی به کلیسای جماعت ربانی اهواز هیچ اطلاعی از سرنوشت بازداشت شدگان در دست نیست. 

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا از اهواز، فرهاد سبک روح کشیش کلیسای جماعت ربانی، داوود علیجانی و ناصر ضامن دزفولی سه شهروند مسیحی بازداشتی علی رغم گذشت بیش از یک ماه همچنان در بازداشت وزارت اطلاعات بسر می برند. 

کلیسای جماعت ربانی اهواز که از کلیساهای رسمی و شناسنامه دار کشور محسوب می شود از ابتدای انقلاب اسلامی ایران به صورت نیمه علنی با وجود مصادره ساختمان کلیسا در اوایل انقلاب مشغول فعالیت بوده است و برخورد امنیتی با شهروندان مسیحی این کلیسا در آستانه کریسمس توجیه قانونی ندارد. 

بازداشت شدگان تاکنون از حق دسترسی به وکیل و ملاقات آزادانه با خانواده های خود محروم بوده و از حق تماس محدود و با کنترل بازجویان برخوردار بوده اند. 

این افراد که به همراه کلیه اعضای کلیسا در روز جشن کریسمس بازداشت شدند تحت فشار بازجویی برای اخذ تعهد کتبی قرار گرفته اند. 

سایر اعضای کلیسا نیز که ساعتی پس از بازداشت و بازجویی آزاد شدند تا اطلاع ثانوی حق خروج از شهر اهواز را ندارند و برای اطلاع رسانی از بازداشت خشونت آمیز خود و فرزندانشان مورد تهدید قرار گرفته اند. 

گفتنی است، همسر کشیش فرهاد سبک روح چند روز پس از بازداشت با قرار وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی از بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز آزاد شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر