پنجشنبه، دی ۱۵، ۱۳۹۰

بازداشت عدالت و فرامرز فیرروزیان دو شهروند بهایی ساکن سمنان


خبرگزاری هرانا - صبح امروز نیروهای امنیتی با مراجعه به منزل عدالت و فرامرز فیرروزیان، این دو شهروند بهایی را بازداشت کردند.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، امروز ساعت ۹ صبح تنی چند از ماموران امنیتی با مراجعه به محل سکونت این دو نفر پس از تفتیش محل و ضبط لوازم شخصی، کامپیوتر و کتب مذهبی، ایشان را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل نموده اند.

عدالت و فرامرز فیرروزیان پیش تر نیز از لحاظ اقتصادی مورد فشار قرار گرفته بودند و چاه زمین کشاورزی ایشان در سمنان پلمپ شده بود که منجر به از بین رفتن محصولات کشاورزی آن ها شده بود.

تا کنون بیش از ۱۰ تن از شهروندان بهایی سمنان بازداشت شده اند و در حال حاضر بهفر خانجانی، افشین ایقانی، سیامک ایقانی و علی احسانی و نادر کسایی شهروندان بهایی هستند که در حال گذراندن دوران محکومیت خود در زندان سمنان هستند. در عین حال فشارهای اقصادی بر این شهروندان در حال افزایش است و محل کسب بیش از ۵ تن در چند ماه گذشته در این شهر پلمپ پلمپ شده است.

تا این لحظه از علت بازداشت عدالت و فرامرز فیروزیان اطلاع دقیقی در دست نیست، اما براساس اطلاعات رسیده از منابع آگاه به نظر نمی رسد که این بازداشت به علت اعتقادات و فعالیت های مذهبی این دو شهروند بهایی باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر