سه‌شنبه، بهمن ۱۱، ۱۳۹۰

صدور ۲ سال حكم حبس تعزیزی برای یك نوكیش مسیحی

.
یكی از نوكیشان مسیحی كه توسط ماموران امنیتی در محل سكونت خود بازداشت شده بود توسط دادگاه انقلاب اسلامی به دو سال زندان محكوم شد .
يكشنبه, 09 بهمن 1390
به نقل از گزارشگران آژانس خبری مسیحیان ایران " محبت نیوز "، خانم « لیلا محمدی» از نوكیشان مسیحی ساكن در شرق تهران، پس از گذراندن ۵ ماه بلاتكلیفی در زندان اوین از سوی دادگاه انقلاب اسلامی به تحمل دو سال حبس تعزیزی محكوم شد.

« لیلا محمدی» در ۲۸ دی ماه سالجاری توسط دادگاه انقلاب اسلامی واقع در خیابان شعبه معلم محاكمه شد، كه در این دادگاه « همكاری با عوامل وابسته به گروههای خارجی ، تبلیغات ضد اسلامی ، ایجاد تشكل و فریب هموطنان تحت عنوان كلیسای خانگی، توهین به مقدسات و اقدام علیه امنیت ملی از جمله اتهاماتی بود كه به این ایشان تفهیم شد . اما دادگاه نامبرده را از اتهام "همكاری با عوامل وابسته به گروههای خارجی" را بدلیل ناآگاهانه بودن تبرئه كرد. بر همین اساس این نوكیش مسیحی به دو سال حبس تعزیری محكوم و رای صادره به ایشان ابلاغ شد.
منابع آگاه گزارش دادند، پس از صدور رای از سوی دادگاه، وكیل وی از ارسال پرونده به دادگاه تجدید نظر استان تهران جهت بررسی خبر داد .
« لیلا محمدی» در روز شنبه مورخ ۸ مرداد ۱۳۹۰ در ساعت ۳۰ :۱۰ دقیقه شب با ورود تعدادی از ماموران امنیتی به محل سكونتش در شهرك كیانشهر واقع در شرق تهران بازداشت شد. همچنین ماموران، آپارتمان محل سكونت وی را نیز مورد بازرسی و تفتیش قرار داده و برخی از لوازم شخصی ایشان را نیز ضبط و با خود بردند.
خانم محمدی پس از دستگیری به بازداشتگاه «حر» متعلق به نیروی انتظامی و سپس از آنجا به زندان اوین انتقال یافت . وی كه ۷۴ روز را در سلول انفرادی زندان اوین در وضعیت دشواری گذراند در مورخ ۷ دی ماه ۱۳۹۰ پس از ۵ ماه بازداشت و بلاتكلیفی با قرار وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی بطور موقت آزاد شد .
گفته می شود در ارتباط با بازداشت و پرونده « لیلا محمدی» همزمان نیز برخی دیگر افراد كه گویا در این پرونده مرتبط بوده اند نیز بازداشت شده اند، بر اساس این گزارش ، پس از چند روز از  دستگیری خانم محمدی شخص دیگری نیز بنام (پرویز - گ) توسط مامورران امنیتی نیز بازداشت شد . ماموران پس از بازرسی از خانه و توقیف كامپیوتر ، نامبرده را پس از سه روز بازداشت در بازداشتگاه اوین وی را تحت بازجویی قرار دادند و سپس با دادن تعهد و ضمانت آزاد شد . گویا علت دستگیری نامبرده نیز بدلیل فعالیت های بشارتی مسیحی همسرش خانم « معصومه » از دیگر نوكیشان مسیحی است كه در ارتباط با پرونده « لیلا محمدی» بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر