دوشنبه، دی ۱۲، ۱۳۹۰

یورش ماموران امنیتی و دلجویی از كودكان كانون شادی كلیسای اهواز

.در پی یورش گسترده به كلیسای جماعت ربانی اهواز توسط نیروهای امنیتی كه منجر به بازداشت حتی كودكان نیز شده است این عمل موجب صدمات روحی شدیدی به آنان شده كه مسیحیان و كلیساها ایرانی و غیر ایرانی با ارسال كارت  های تبریك و شادمانی خود می توانند از این عزیزان دلجویی نمایند.
به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران «محبت نیوز»، در پی یورش گسترده توسط نیروهای امنیتی به کلیسای جماعت ربانی  اهواز كه در آستانه میلاد مسیح صورت گرفت بر همین اساس کمیته ماده ۱۸ و شورای کلیساهای همگام، از کلیه کلیساهای ایرانی و غیر ایرانی دعوت می كند تا با امضا و فرستادن کارتهای تبریک کریسمس، برای کودکانی که در پی این تهاجم دچار آسیب‌های روحی و روانی شده‌اند، ایامی پر از ُصلح و سلامتی آرزو کرده و همبستگی خود را با این کودکانی نشان دهند.
در پی گزارش منتشره، نیروهای امنیتی که به هنگام یورش به داخل کلیسا صورت های خود را پوشانده بودند حتی بچه‌های کوچک کانون شادی كه به شدت وحشت كرده بودند را نیز با خود بردند كه این موضوع آسیب جدی به روحیه این كودكان وارد كرده است .
برطبق ماده 14 پیمان نامه جهانی كودك در خصوص  ازادي انديشه و مذهب آمده است: « دولت ها بايد آزادي انديشه و مذهب كودك و حق هدايت كودك توسط والدين خود را محترم بشمارند»
جمهوری اسلامی ایران در سال 1373 پیمان نامه جهانی حقوق کودک را پذیرفته و متعهد به اجرای مفاد آن در کشور شده است . اکنون که حدود 17 سال از پذیرش پیمان نامه می گذرد ، جا دارد مسئولان قضایی و امنیتی و متولیان امور به این پرسش اساسی پاسخ دهند که به راستی آیا یك كودك كه بهمراه والدینش در یك مكان دینی و مذهبی حضور أاشته باید با این نونهالان همانند مجرمین برخورد كرد و پای آنان را از هم اكنون به مركز امنیتی و یا زندانها كه جایگاه متهمان و مجرمین است كشاند ؟
بر همین اساس کمیته ماده ۱۸ و شورای کلیساهای همگام، از کلیه کلیساهای ایرانی و غیر ایرانی دعوت می كند تا با امضا و فرستادن کارتهای تبریک کریسمس، برای کودکانی که در پی این تهاجم دچار آسیب‌های روحی و روانی شده‌اند، ایامی پر از ُصلح و سلامتیً را برای آنان آرزو کنند. کودکان کانون شادی در روز یکشنبه کلیسا تشویق می‌شوند تا با شرکت در این کمپین، حمایت و همبستگی خود را با کودکانی که امکان جشن میلاد منجیمان از آنها سلب شده شرکت نمایند.
این کارت‌ها می‌توانند به نشانی که در پائین این گزارش آمده ارسال شده و در همکاری با سازمان جهانی همبستگی مسیحیان، به صورت دسته‌بندی شده به مقصد فرستاده شوند.
امید است که دریافت این هدایا حتی «دو هفته» بعد از ایام کریسمس و سال نو می‌تواند از خاطره تلخ این کودکان در روز جمعه گذشته بکاهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر