چهارشنبه، دی ۲۸، ۱۳۹۰

جزئیات نحوه حمله به کلیسای جماعت ربانی اهواز، بازجوئی ها و شرایط سخت فعلی برای اعضای آن


Ahwaz_11
ایماندارانی که در کلیسای جماعت ربانی اهواز دستگیر و پس از چند ساعت بازجوئی  آزاد شدند، همچنان اجازه خروج از حوزه قضائی شهر را ندارند و در ترس شدید ناشی از امکان بازداشت مجدد به سر می برند.
 بالاراست به چپ: ساختمان کلیسای جماعت ،تصویری از داخل کلیسای اهواز و خانم شهناز جیزان -پائین راست به چپ: داوود علیجانی(دیوید)، کشیش فرهاد سبک روح، ناصرضامن دزفولی(کلیک روی عکس)
به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان از شهرستان اهواز مرکز استان خوزستان ، به دنبال اعلام خبر آزادی خانم "شهناز جیزان" همسر کشیش فرهاد سبک روح در اولین روز سال نو میلادی یعنی 11 دی ماه 1390 با وثیقه 250 میلیون تومانی، این امید وجود داشت که بقیه بازداشت شدگان نیز به زودی آزاد شوند. اما تا کنون چنین آرزوئی به تحقق نپیوسته است.

هنوز از وضعیت و محل نگهداری کشیش فرهاد سبک روح شبان کلیسای جماعت ربانی اهواز و آقایان داود علیجانی (دیوید) و ناصر ضامن دزفولی خادمان آن کلیسا هیچ خبری در دست نیست. هیچکدام از اعضای خانواده این افراد پس از بازداشت تا کنون آنها را ندیده اند و از وضعیتشان اطلاعی ندارند.
به نقل از ایمانداران کلیساهای جماعت ربانی سایر شهرهای کشور، مسئولین و ناظران کلیسای جماعت که برای پیگیری وضعیت این عزیزان به قوه قضائیه و نهادهای حکومتی مراجعه کرده اند با جوابهای سربالا و گاهی متناقض روبرو شده اند. در ابتدا به آنها گفته میشد که بازداشت شدگان اهواز به زودی آزاد خواهند شد. ولی اکنون قوه قضائیه به آنها گفته است که نمی داند حمله به کلیسای اهواز کار کیست و  این افراد اکنون تحت اختیار که هستند و در کجا می باشند !!
خبر رسانی ممنوع !
ایماندارانی که روز مراسم ویژه کریسمس در کلیسای جماعت ربانی اهواز دستگیر و پس از چند ساعت بازجوئی  آزاد شدند ، همچنان اجازه خروج از حوزه قضائی اهواز را ندارند و در ترس ناشی از احتمال بازداشت مجدد به سر می برند.
تلاش خبرنگاران اف سی ان ان برای ارتباط با این افراد تا کنون به نتیجه نرسیده است. به آنها گفته شده  در صورت صحبت با رسانه ها در مورد این حمله همه آنها مجددا بازداشت خواهند شد. ماموران اطلاعات  به خانواده سه نفر در بازداشت مانده هم گفته اند ؛ در صورت اطلاع رسانی در مورد عزیزانشان به رسانه های مستقل و بین المللی ممکن است هرگز دوباره عزیزان خود را نبینند.
یکی از شاهدان عینی به اف سی ان ان گفته است ؛ در روز مذکور تعداد زیادی افراد نقابدار لباس شخصی و مسلح با چندین دستگاه خودرو سواری و مینی بوس به کلیسا هجوم آوردند. آنها ابتدا تمامی راههای ورود و خروج خیابان سوم کیانپارس (محل استقرار کلیسا) را بسته اند و ساختمان را محاصره نمودند. سپس حوالی ساعت 11 به داخل کلیسا هجوم بردند.این شاهد عینی از صحنه دلخراش گریه و زاری کودکان  وحشت زده کانون شادی کلیسای جماعت ربانی اهواز هنگام خروج از ساختمان کلیسا  و سوار شدن به مینی بوسها می گوید. کودکان خردسال که از دیدن قیافه افراد نقاب پوش مسلح به شدت ترسیده بودند توسط ماموران  با عجله و به زور سوار خودروهای آنها شده اند.
بازجوئی در مدرسه
افراد بازداشت شده پس از آزادی به دوستان خود گفته اند که تمام ماموران نقاب داشته اند و آنها که فقط خود را مامور امنیتی معرفی می کردند هیچ حکم قانونی برای بازداشت ارائه نداده اند. آنها بازداشت شدگان را به  ساختمان یک مدرسه در نقطه ای ناشناس منتقل می کنند.
در ساختمان مذکورگویا  همه چیز از قبل آماده شده به نظر می رسید ، محل نگهداری زندانی ها ، محل بازجوئی تک تک افراد ، نحوه قرار دادن میزها و صندلی ها  وحتی  فرمهای آماده شده بازجوئی نشان از این داشت که این اقدام از پیش طراحی و برنامه ریزی شده است.
ماموران پس از چند ساعت بازجوئی مفصل از تک تک بازداشت شدگان همه به جز کشیش، همسرش و دو نفر خادمان کلیسا را با گرفتن تعهد برای انجام هرگونه فعالیت بشارتی و ارتباط با رسانه ها آزاد کرده اند. آنها مشخصات کامل بازداشت شدگان و اعضای خانواده آنها را ثبت کرده اند و  به آنها گفته اند که اجازه خروج از اهواز تا اطلاع ثانوی را ندارند. همچنین تلفنهای همراه بازداشت شدگان را که ضبط کرده بودند پس ندادند و گفته اند که آنها را به زودی دوباره

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر