چهارشنبه، بهمن ۰۵، ۱۳۹۰

قائم شهر: آزادی آقای علی احمدی و خانم پریسا بابائی با قرار وثیقه


آخرین خبرها از ایران:
در ۱۹ آذر ۱۳۹۰ (۱۲ دسامبر ۲۰۱۱)، آقای علی احمدی و خانم پریسا بابائی ساکن قائم شهر که در ساری زندانی بودند، پس از ارائۀ وثیقه به ترتیب معادل ۴۰ و ۵۰ میلیون تومان (حدود ۳۵۰۰۰ و ۴۵۰۰۰ دلار آمریکا) آزاد شدند. آقای احمدی ۲۷ روز و خانم بابائی ۴۰ روز در زندان بودند. پیشتر گزارش شد که آقای علی (چراغعلی) احمدی در ۲۵ آبان ۱۳۹۰ (۱۶ نوامبر ۲۰۱۱)، دو هفته پس از بازرسی خانه اش دستگیر شد. طیّ بازرسی که در ۸ آبان (۳۰ اکتبر) انجام شد، یک کامپیوتر، همۀ مطالب مربوط به آئین بهائی و دیگر دارایی ها توسط مأموران وزارت اطّلاعات ضبط شد.
آقای احمدی هم چنین در فاصلۀ سال های ۱۳۸۴ و ۱۳۸۵ (حدود ۲۰۰۶) دستگیر و با قرار وثیقه آزاد شد. تقاضای تجدید نظر او در دادگاه تجدید نظر استان مازندران در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۶ (۸ مه ۲۰۰۷) رد شد. در زمان دادگاه در ۱۴ مرداد ۱۳۸۶ (۵ اوت ۲۰۰۷)، او به ۱۰ ماه زندان و یک سال تبعید محکوم شد؛ تقاضای تجدید نظر او به این حکم در ۱۸ آبان ۱۳۸۶ (۹ نوامبر ۲۰۰۷) رد شد. آقای علی احمدی پس از ردّ تقاضای تجدید نظرش، در ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۷ (۱۹ مه ۲۰۰۸) زندانی شد تا دوران محکومیت زندان خود را آغاز کند و در ۱۵ بهمن ۱۳۸۷ (۳ فوریه ۲۰۰۹) با پایان این حکم آزاد شد تا دوران تبعید خود را شروع کند.
خانم پریسا بابائی در ۱۲ آبان ۱۳۹۰ (۳ نوامبر ۲۰۱۱) هنگامی که خانه های چهار بهائی در قائم شهر مورد بازرسی قرار گرفت، دستگیر شد. در ۱۱ آبان (۲ نوامبر)، مأموران لباس شخصی وزارت اطّلاعات به مادر خانم بابائی فرمی مبنی بر احضار دخترش برای روز بعد به دفتر اطّلاعات شهر نشان داده بودند. مأموران اشاره کرده بودند که طیّ بازرسی خانه اش، شواهد جرمی یافت شده که برای جلوگیری از صدور حکم او باید پاسخگو می شد. مأموران اطّلاعات در ۳۰ مهر ۱۳۹۰ (۲۲ اکتبر ۲۰۱۱) خانۀ او را کاملاً بازرسی کرده بودند. خانم بابائی ساعت ۸ صبح ۱۲ آبان (۳ نوامبر) به دفتر گفته شده رفت، امّا بازنگشت. خانوادۂ او توانسته اند خبر بگيرند که او را برای بازجویی بیشتر به بازداشتگاه شهید کچوئی، متعلق به وزارت اطّلاعات در ساری، منتقل کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر