چهارشنبه، دی ۲۱، ۱۳۹۰

مبشر مسیحی:وضعیت مسیحیان ایران درسال 2012 بحرانی خواهد بود !

.

حالی كه برنامه هایی از سوی وزرات اطلاعات برای متوقف كردن گسترش كلیساها ی خانگی در داخل كشور در حال انجام است یك مبشر مسیحی اعلام كرد وضعیت برای مسیحیان ایران در سال 2012 بدتر خواهد شد.
عكس:مبشر مسیحی "سمی تیپیت"
سال جدید میلادی سال پیش رو هنوز نیامده نشان از  تشدید تنش های جهانی با ایران دارد.

"محبت نیوز"- با نزدیک شدن سال 2012 ایالات متحده و ایران وارد درگیری لفظی در رابطه با مسیر های تجارت، تحریم ها، نفت و تسلیحات هسته ای شده اند. از این رو جمهوری اسلامی مانور جنگی 10 روزه ای راه براه انداخت که در آن سلاح های پیشرفته و موشک های دریایی را آزمایش کردند. بحران بستن تنگه هرمز و از سوی دیگر یکی از قضات فدرال آمریکایی در هفته های  گذشته اعلام کرد که ایران، حزب الله و القاعده مسئول حمله تروریستی 11 سپتامبر بودند.
این سخن در نتیجه یک دادخواهی صد میلیارد دلاری توسط عضوی از خانواده یکی از قربانیان آن حمله مطرح شد. طبق حکم قاضی محلی آقای جرج دانیلز، حمله سال 2001 با پشتیبانی مدعی علیه از القاعده صورت گرفت. این نتیجه همچنین نشان داد که ایران هنوز از القاعده حمایت می کند و مأمنی برای رهبران و اعضای خوردتر القاعده فراهم می سازد.
به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران « محبت نیوز»، مبشر مسیحی "سمی تیپیت" به خبرگزاری میسیون می گوید: " دیدن شواهد و شنیدن شهادت هایی که می دهند ما را بسیار از نقش ایران در این قضایا شکه کرد. این موضوع بطور مخصوص برای خانواده ها ناراحت کننده است.
این موضوعات شکه کننده هستند اما غافلگیر کننده نیست. چیزی که آقای "تیپیت" بیشتر نسبت به آن هشیار است جنبه ای دیگر از این پرونده است. وی گفت: " بسیار ناراحت کننده است که بدانید بجای یک گروه از مسلمانان بنیادگرا یک دولت پشت این قضیه بوده و در آن شرکت داشته است."
 آقای " سمی تیپیت" با توجه به افزایش بی اعتمادی و خشن شدن دولت جمهوری اسلامی می گوید که تفاوت بسیار زیادی میان دولت و مردم ایران وجود دارد. و این دو  را باید از هم متمایز كرد . وی در این رابطه می گوید: "بخش عظیمی از مردم ایران هستند که نمی خواهند در مسیر دولت حرکت کنند و از رفتار ها و فعالیت های دولتشان نا امید هستند. آنها آزادی می خواهند، من معتقدم اگر قرار باشد چیزی ایران را تغییر دهد، آن جنبشی مردمی از داخل است."
با این حال، تلاش ها برای تغییر تأثیری واکنشی داشته است. دولت  جمهوری اسلامی تاكنون دگراندیشان، تظاهرات کنندگان و مخالفین و هر چیزی که خطری برای رژیم تصور شود را سرکوب کرده است البته  این موضوع شامل "مسیحیان" هم می شود.
"سمی تیپت" می گوید : آژانس خبری مسیحیان ایران، محبت نیوز،  از یورش هایی در شهر های مختلف ایران خبر می دهد و می گوید که مقامات امنیتی در حال گسترش پروژه های مسیحیت ستیز خود هستند تا کلیسا ها را بیشتر تحت نظر داشته باشند. آقای "تیپیت" در این مورد افزود: "دولت ایران ایمانداران مسیحی را سرکوب کرده  و شرایط را برای آنها بسیار دشوار ساخته است. بسیاری زندانی  و بازداشت شده اند. گزارشاتی از داخل ایران به ما رسیده است که بدلیل ایجاد موانع و عدم ملاقات ایمانداران مسیحی با یگدیگر و یا خروج آنان از كشور برنامه های تلویزیونی  بسیار اهمیت یافته اند."
حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی پیش از کریسمس جنبش کلیساهای خانگی را تهدیدی برای جوانان ایرانی خواند و از یک سری فعالیت های جدید گسترده برای جلوگیری از گسترش کلیساهای خانگی خبر داد. شهردار تهران هم مخالفت خود با مسیحیت انجیلی ( تبشیری)  را ابراز داشته است.
آقای "تیپیت" اضافه می کند: "به احتمال بسیار قوی، وضعیت برای مسیحیان بدتر می شود. واقعن نیاز است که برای آنها دعا کنیم و آنها را به سوی خداوند برافرازیم. چرا که وقایع چند سال اخیر اوضاع را برای آنها بسیار سخت تر کرده است."
سازمان خدماتی "سمی تیپیت"
این سازمان مدت طولانی است كه در کلیسای ایران حضور داشته است. کارهای انجیلی  و بشارتی آنها توجه دولت را به خود جلب کرده و سبب شده که جمهوری اسلامی این سازمان خدماتی را "دشمن دولت" اعلام کند.
آقای " تیپیت" در خصوص فعالیت های موسسه می گوید :"ما وبسایت ی راه اندازی کردیم و شروع به تربیت رهبران کلیسایی با استفاده از مسیحیان خارج از کشور کردیم. در واقع برنامه ای تلویزیونی را  هم آغاز کردیم که سالها پخش شد و سال گذشته به اتمام رسید."
تیم سازمان "تیپیت" با توجه به تغییرات بوجود آمده در سراسر ایران در حال تجهیز دوباره است تا جوابگوی نیازهای کنونی باشد. این سازمان گفته است: "ما امسال برنامه هایمان را با تمرکز بر موضوعات کاملن جدید شروع خواهیم كرد زیرا تعداد کسانی که از داخل ایران به سمت مسیح آمده اند باورنکردنی است. ما در تلاش برای شاگردسازی آنان بوده ایم. بدلیل مسائل و مشكلاتی که در ایران بوجود آمده پخش برنامه های تلویزیونی مسیحی بسیار اهمیت یافته است."
برنامه های تلویزیونی مسیحی، حرکتی بشارت ی  است که مانند چسباندن نان در تنور داغ ایران است. سازمان "تیپیت" ضمن فراخوان تشویق به دعا می گوید: "برنامه های تلویزیونی مسیحی می توانند درست به قلب و خانه های ایرانیان دسترسی پیدا کنند. ما بسیار برای برنامه های تلویزیونی خود اشتیاق داریم و مطمئن خواهیم بود كه استقبال فراوانی از آن خواهد شد برنامه در زمان اوج بینندگان پخش و با شروع یک شبکه جدید مسیحی ماهواره ای بزودی  آغاز خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر