شنبه، دی ۲۴، ۱۳۹۰

تسلیم دادنامه به سفارت جمهوری اسلامی در لاهه از سوی یک سازمان مسیحی مدافع حقوق بشر

Nadarkhani_3
این دادنامه حاوی درخواست آزادی  یوسف ندرخانی بود. سازمان مسیحی "کمپس دایرکت نیوز" با همکاری سازمانهای مسیحی و مدافع مسیحیان ایرانی در اروپا و همچنین سازمانهای حقوق بشری این دادنامه را آماده کردند.
 به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از شبکه ایرانیان هلند، روز کریسمس (25 دسامبر) یک سازمان مسیحی بین المللی مدافع حقوق بشر در لاهه پایتخت سیاسی و اداری کشور هلند، دادنامه ای حاوی 6 هزار امضاء را به سفارت جمهوری اسلامی تحویل داد.

این دادنامه حاوی درخواست آزادی  یوسف ندرخانی بود. سازمان مسیحی "کمپس دایرکت نیوز" با همکاری سازمانهای مسیحی و مدافع مسیحیان ایرانی در اروپا و همچنین سازمانهای حقوق بشری این دادنامه را آماده و به امضاء رساندند.
یوسف ندرخانی وابسته به یک گروه کوچک دگر اندیش مذهبی است که خود را "مسیحی غیر تثلیثی" می دانند. او بیش از یک سال و نیم قبل پس از آن بازداشت شد که به مدرسه فرزندش در شهرستان لاکان آز توابع استان گیلان مراجعه کرد و خواستار ارائه تعلیمات دینی مسیحی به جای اسلامی به فرزندش شد.
از آن تاریخ تا کنون وی در زندان لاکان تحت بازداشت است. اوائل سا لجاری متن حکم دادگاه لاکان علیه این متهم منتشر شد و مشخص گردید برای وی درخواست اعدام به جرم ارتداد شده است. اواخر تابستان دادخواه وکیل این متهم عقیدتی اعلام کرد که منتظر رای دیوانعالی کشور در مورد حکم موکلش  می باشد.
این موضوع توسط برخی رسانه های غوغاگر و غیر حرفه ای مسیحی و همچنین همفکران آقای ندرخانی که می خواهند از هر موقعیتی برای مطرح کردن نام خود استفاده کنند، طور دیگری جلوه داده شد. آنها مطرح کردند که حکم اعدام ندرخانی قطعی شده است و او در آستانه اعدام می باشد. این مسئله واکنش شدید جهانی را به همراه داشت و وزرای خارجه ایالات متحده و بریتانیا نیز در این مورد صحبت کردند.
کمی بعد اظهارات وکیل ندرخانی نشان داد که پرونده او همچنان در مرحله دادگاه تجدید نظر استان است و هنوز رای دادگاه تجدید نظر درباره او صادر نشده است. قوه قضائیه با اطلاع رسانی غیر شفاف در مورد این پرونده زمینه های بوجود آمدن فضای رسانه ای مغشوش را بوجود آورد تا بتواند از آب گل آلود ماهی مورد نظر خود را بگیرد.
اواسط پائیز ندرخانی در یک برنامه تلویزیونی ظاهر شد تا پروژه وزارت اطلاعات برای بی اعتبار کردن ادعای جفا بر مسیحیان  ایران تکمیل شود. اما مسیحیان ایران هوشمندانه بازهم یک صدا خواهان لغو حکم اعدام ندرخانی و آزادی فوری او شدند. اکنون نیز مسیحیان ایرانی ساکن اروپا به شدت تلاش کردند تا  درخواست آزادی ندرخانی به امضاء تعداد بیشتری برسد.
روزنامه هلندی " گزارش روزانه رفورمیستها" که این خبر را منتشر کرد تائید نمود که دادنامه مذکور به امضاء شش هزار فرد حقیقی دارای هویت مشخص رسیده است.
یاد آور می شود در روز جهانی دعا برای جفا دیدگان ، شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان فعالانه در بسیاری از جلسات دعا برای جفا دیدگان مسیحی ایران شرکت داشت . در این جلسات به تفصیل موضوع ندرخانی  و لزوم آزادی او مورد بحث قرار گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر