پنجشنبه، فروردین ۰۱، ۱۳۹۲

انتقال مونا امری و روفیا پاکزادان دو شهروند بهایی به زندان امیر‌آباد گرگان

دو نفر از شهروندان بهائی به نام‌های مونا امری حصاری و روفیا پاکزادان که روز دوشنبه ۲۸ اسفند حوالی ساعت ۱۱ بازداشت شده بودند، با دستور قاضی پرونده آقای «مهربان» پس از تفهیم اتهام به زندان گرگان منتقل شدند.
بنا به اخبار رسیده به کمیته گزارشگران حقوق بشر، ماموران امنیتی هنگام ورود به منزل شخصی‌ مونا امری حکمی در دست داشته‌اند که بصورت جمعی‌ نام تعداد دیگری از شهروندان بهائی گرگان در آن نوشته شده بود اما تا این لحظه تنها بازداشت یک نفر دیگر به نام روفیا پاکزادان به تأیید رسیده است. با توجه به تعطیلات عید نوروز این دو زندانی و سایر بازداشت شدگان احتمالی‌ تا زمان باز شدن مجدد ادارات دولتی در وضعیت بلاتکلیف به سر خواهند برد.

پیش‌تر در ساعت ۷: ۳۰ دقیقهٔ صبح روز ۲۶ مهرماه ۱۳۹۱، ماموران امنیتی گرگان در اقدامی هماهنگ و بصورتی خشونت آمیز اقدام به بازداشت ۱۷ نفر از شهروندان بهائی گرگان کرده بودند.
۶ نفر از شهروندان بهائی گرگان به نامهای فرهمند ثنایی، فرهاد فهندژ، کمال کاشانی، فواد فهندژ، سیامک صدری و پیام مرکزی ۱ نفر از بهائیان گنبد به نام کوروش زیاری که پیش‌تر دستگیر شده بودند به زندان رجایی شهر منتقل و در بازداشت موقت به سر می‌برند. در حال حاضر در زندان امیر آباد گرگان تنها مونا امری حصاری و روفیا پاکزادان زندانی هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر