پنجشنبه، اسفند ۲۴، ۱۳۹۱

محاکمه قریب الوقوع پنج نفر از پیروان "ادوارد برانهایم" معروف به "مسیحیان غیر تثلیثی" در شیراز


Mohakeme"همبستگی جهانی مسیحیان" این پنج نفر را محمد روغن گیر، سروش سراجی، اسکندر رضایی، شاهین لاهوتی و مسعود رضایی معرفی کرده است و می گوید که این عده در مهر ماه گذشته  در شیراز دستگیر شده اند.
به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از "سازمان همبستگی جهانی مسیحیان"، پنج مسیحی غیر تثلیثی این هفته در شیراز  محاکمه خواهند شد. به گفته یک نهاد مدافع حقوق مسیحیان، قرار است پنج مسیحی نوکیش که اواخر سال گذشته در ایران بازداشت شدند،  این هفته در دادگاه‌ انقلاب استان فارس محاکمه شوند.
"همبستگی جهانی مسیحیان" این پنج نفر را محمد روغن گیر، سروش سراجی، اسکندر رضایی، شاهین لاهوتی و مسعود رضایی معرفی کرده است و می گوید که این عده در مهر ماه گذشته در مراسم نیایش در یک کلیسای خانگی در شیراز دستگیر و اتهام  های برهم زدن نظم عمومی، ترویج مسیحیت، تهدید امنیت ملی و مشارکت در فعالیت‌های اینترنتی ضد حکومتی به آنها وارد شده است.

لازم به ذکر است که در اولین هفته مهرماه  سال جاری  خبری منتشر شد حاکی از اینکه ماموران اداره اطلاعات استان فارس  تعداد 30 نفر از نوکیشان مسیحی را در چند نقطه شیراز دستگیر و به بازداشتگاه امنیتی اداره خود موسوم به پلاک 100 منتقل نموده اند.
بعد از اینکه خبرگزاریهای حکومت ایران این موضوع را تائید کردند و تعداد بازداشت شدگان را 40 نفر ذکر کردند، همچنین همزمان برخی از نزدیکان به گروه طرفداران "ادوارد برانهایم" که خود را مسیحی می دانند ولی ارتباطی با بدنه کلیساهای مسیحی داخل کشور ندارند، در خارج به خبرگزاریهای مسیحی گفته بودند  که چند نفر از وابستگان آنها هم در شیراز دستگیر شده اند. عاقبت خبر دستگیری 7 نفر از این افراد توسط یکی از خبرگزاریهای مسیحی فارسی زبان منتشر شده است. منابع مسیحی در شیراز دستگیری این عده را تائید کردند.
بعدها اعلام شد که 3 نفر از این افراد  به اسامی رکسانا فروغی، بیژن حقیقی و مهدی عامرونی از دیگر اعضای این گروه غیرتثلیثی بودند که یک هفته  پس از بازداشت با سپردن سند خانه بعنوان وثیقه از زندان آزاد شدند.
به علت فشار بیش از حد ماموران دادگاه انقلاب اسلامی و اطلاعات استان فارس خانواده های بازداشت شدگان نوکیش مسیحی هنوز حاضر نشده اند که اسامی فرزندان و عزیزانشان منتشر شود. مطابق گزارشات بیشتر این افراد فعلا با قید وثیقه به طور موقت آزاد هستند. عده ای نیز همچنان به صورت ناشناس در بازداشت هستند.
همچنین منابع اف سی ان ان در شیراز  تائید کرده اند که دادگاه نوکیشان مسیحی بازداشت شده در 19 بهمن سال گذشته ( 8 فوریه 2012) که قرار بود روز دوشنبه هفته گذشته 24 مهرماه (15 اکتبر) برگزار شود به دلایل نامعلومی تا کنون به تعویق افتاد. اکنون یش از یک سال است که چهار نوکیش مسیحی به اسامی آقایان شکوهی،علاء الدین حسین، هکانی و پرتوئی در زندان عادل آباد شیراز به سر می برند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر