یکشنبه، اسفند ۲۰، ۱۳۹۱

گزارشی از ادامه فشار، تهدید و بازداشت شهروندان بهائی در شهر سمنان

طبق گزارشات رسیده به بخش حقوق بشر جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی، در روزهای اخیر دانش آموزان، شهروندان و خانواده های بهائی شهر سمنان با فشار، تهدید و بازداشت مواجه شده اند به طوریکه دو خانواده بهائی به نام های فنائیان و فیروزیان از سوی مأمورین اطلاعات با تهدید و ارعاب از طریق تلفن رو به رو شده اند و با گذشت بیش از ۲۴ روز از بازداشت اردشیر فنائیان و شیدرخ فیروزیان، اقدامات و پیگیری های خانواده های این دو برای اطلاع از وضعیت آن ها هنوز بی نتیجه مانده است.

این در حالی است که مأمورین امنیتی به وسیله تلفن به خانواده فیروزیان فشار آورده اند که دختر دیگر ایشان، گلرخ فیروزیان باید هرچه زودتر خود را به نهادهای امنیتی معرفی کند و تهدید کرده اند که اگر این اتفاق انجام نگیرد، امنیت ایشان در شهر سمنان قابل تضمین نحواهد بود. به نظر می رسد نگهداری خواهر گلرخ فنائیان، نوعی "گروگانگیری" به حساب آید. این در حالی است که گلرخ فنائیان طی نامه ای که به دادستان سمنان نوشته است اعلام داشته که "من آدم فراری نیستم و در شهر تهران دانشجو هستم " و با اعلام شماره تلفن و آدرس منزل از ایشان خواسته تا مأمورین به صورت قانونی اقدام نمایند.
همچنین در اقدامی دیگر از سوی مأمورین امنیتی، ایشان طی نامه محرمانه ای که به تأیید آموزش و پرورش سمنان نیز رسیده است پس از ورود به دبیرستان دکتر علی شریعتی و دبیرستان امیرکبیر سمنان و بدون اطلاع خانواده ها، ۴ نفر از دانش آموزان را بازداشت و به ستاد خبری اطلاعات برده و ایشان را بازجوئی کردند که در این بازجوئی ها از این نوجوانان خواسته شده که اطلاعاتی در مورد اردشیر فنائیان در اختیار آن ها قرار دهند و همچنین با اداره اطلاعات این شهر همکاری داشته باشند.
اسامی این چهار نوجوان دانش آموز بهائی عبارت است از:
سینا فنائیان (پدر وی عادل فنائیان در حال گذراندن ۶ سال حبس در زندان سمنان به سر می برد)، یونس خانجانی، رامین امیری و آرمین الله وردی
این اقدامات مأمورین امنیتی که منجر به بازداشت ایشان در کلاس درس و بازجوئی چند ساعته از این نوجوانان و همکاری آموزش و پرورش شهر سمنان در این اقدام غیرقانونی شده است موجب نگرانی خانواده ها و شهروندان بهائی این شهر شده و ایشان نگران امنیت فرزندانشان در فضای مدرسه هستند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر