سه‌شنبه، اسفند ۲۹، ۱۳۹۱

بازداشت مجدد "ابراهیم فیروزی" از نوکیشان مسیحی توسط افراد لباس شخصی


.بازداشت مجدد این نوکیش مسیحی در حالی صورت می گیرد که مسیحیان و به ویژه نوکیشان مسیحی در ایران، سال 1391 را در شرایطی به پایان می‌رسانند که همانند سال‌های گذشته با تهدیدات و فشارهای مضاعف جمهوری اسلامی روبرو بودند.
« محبت نیوز» - - سال 1391 را در حالی به پایان می رسانیم که با موج حملات و سخنان مسیحیت ستیز برخی روحانیون عالی رتبه حکومتی روبرو بودیم . در پی آن رسانه های وابسته به دولت نیز در جریان خط دهی به مسئولان و مقامات امنیتی هم نقش بسزایی را داشته اند. اما مهم تر از آن برخوردها از سوی ماموران و دستگاههای قضایی جمهوری اسلامی با نومسیحیان بود، که در سالی که گذشت شكل سازمان یافته تری بخود گرفت. افزایش بازداشت‌ها و دستگیری‌ها و فشار بر آن دسته شهروندانی که از اسلام برمی گردند، به ویژه نوكیشان مسیحی تنها بخشی از مخالفت‌های جمهوری اسلامی با هر گونه دگر اندیشی است.

«ابراهیم فیروزی» 28 ساله از نوکیشان مسیحی است که برای چند روز ناپدید شده بود و خانواده و دوستان وی هیچ اطلاعی از وضعیت او نداشتند. نگرانی و بی خبری خانواده ابراهیم از وضعیت وی آنجا بیشتر شد که حتی تماس با دوستان و مراجعه به محل کار ایشان برای اطلاع از وضعیتش، راه به جایی نداشت و فقط گفته شده که او در هنگام مراجعه به محل کارش توسط تعدادی از افراد لباس شخصی در خیابان بازداشت شده است.
به نقل از گزارشگران «محبت نیوز»، «ابراهیم فیروزی» در واپسین روزهای سال یعنی روز پنجشنبه 17 اسفند ماه 1391 برابر با ( 7 مارچ 2013) توسط تعدادی از ماموران لباس شخصی‌ بازداشت شد.
"ابراهیم" ساکن شهرستان رباط کریم در (بیست كیلومتری جنوب غربی تهران) می‌باشد. همان منطقه‌ای که چندی پیش «ستاربهشتی»، کارگر وبلاگنویس توسط پلیس فتا دستگیر شد و بر اثر شکنجه در زندانهای جمهوری اسلامی جان خود را از دست داد.
خانواده این نوکیش مسیحی پس از مراجعه به برخی از مراکز مثل اورژانس و کلانتری‌ها که احتمال می‌رفت خبری از وضعیت او داشته باشند، مطلع می شوند که فرزندشان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است. جستجو برای یافتن "ابراهیم" نتیجه داد و در نهایت پدر او موفق شد تا با فرزندش آنهم در محل دادسرای رباط کریم ملاقاتی کوتاه با وی داشته باشد. ملاقاتی که در آن ابراهیم با لباس زندان و موهای تراشیده حاضر شده بود.
- دلایل بازداشت " ابراهیم فیروزی"
با پیگیری های خانواده، از سوی مقامات و یا مسئولین امنیتی در خصوص دلایل بازداشت مجدد " ابراهیم" هیچ توضیحی داده نشد، اما یک مقام مسئول در دادسرای رباط کریم به صورت غیررسمی به پدر ایشان گفته است که موضوع بازداشت فرزندشمرتبط با بازداشت شدگان کریسمس 2012 در تهران بوده است. در جشن کریسمس گذشته در مورخ هفتم دی ماه 1391 (27 دسامبر 2012) بیش از 50 نفر از نوکیشان مسیحی توسط نیروهای امنیتی لباس شخصی بطور موقت بازداشت می شوند.این حادثه همچنین منجر به بازداشت کشیش «ورویر آوانسیان» از ایرانیان ارامنه مسیحی می شود، کشیش "ورویر" سرانجام پس از 15 روز بازداشت و بازجویی و به خاطر شرایط و وضعیت بد جسمانی، ایشان بطور مشروط و با سپردن وثیقه سند ملکی بیش از 150 میلیون تومان در روز پنجشنبه مورخ 21 دی ماه 1391 برابر با ( 10 ژانویه 2013) از بازداشتگاه زندان اوین بطور موقت آزاد می شود. 
آن مقام مسئول در دادسرای شهرستان رباط کریم در ادامه به پدر ابراهیم افزود؛ که فرزندش می تواند با سپردن وثیقه 50 میلیون تومانی آزاد شود ، اما متاسفانه با توجه به عدم توانایی خانواده در پرداخت چنین مبلغی وی همچنان باید در بازداشت بسر ببرد. طبق آخرین گزارشات دریافتی گفته می شود این نوکیش مسیحی به بازداشتگاه زندان اوین در تهران منقل شده است.
نوکیش مسیحی " ابراهیم فیروزی" در حالی در آستانه سال نو خورشیدی در زندان به سرمی‌برد که پیش از این  وی در تاریخ ۲۱ دی ماه ۱۳۸۹ (۱۱ ژانویه ۲۰۱۱) نیز بازداشتو پس از ده ماه حبس بطور مشروط آزاد شده بود. بازداشت وی در آن تاریخ برابر بود با موج دستگیری و بازداشت بیش از 60 تن از نوکیشان مسیحی در تهران و دیگر شهرستانهای ایران ، که در آن بین باید از کشیش "فرشید فتحی" نام برد که به حکم دادگاه انقلاب به شش سال حبس محکوم و همچنان در زندان اوین بسر می برد.
در آن زمان پرونده " ابراهیم فیروزی"  در شعبه ۱۰۲ دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان رباط كریم، به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، اهانت به مقدسات اسلام و اقدام علیه امنیت ملی به جریان افتاد و نامبرده طبق ماده ۵۰۰ قانون مجازات های اسلامی، طی رای دادگاه به تحمل ( ۱۰ ) ماه حبس محكوم و این حكم به ایشان ابلاغ گردید . وی همچنین زمانی که برای انجام محاكمه در دادگاه انقلاب شهرستان رباط كریم به كلانتری آن شهر منتقل شده بود در آنجا توسط یكی از افسران مورد ضرب و شتم قرار گرفت. " ابراهیم" در دادگاه انقلاب در حالی محاکمه شد که نامبرده بدلیل شرایط مالی قادر نبوده تا در جریان دادگاه برای خود وكیلی بگیرد.
بر اساس حكم دادگاه و به استناد و اختیارات حاصله از ماده 25 قانون مجازات های اسلامی ضمن احتساب ایام بازداشت قبلی تا نصف از محكومیت حبس ایشان را برای مدت ۳ سال بطور مشروط صادر و اعلام نمود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر