پنجشنبه، اسفند ۱۷، ۱۳۹۱

بازداشت چهار دانش آموز بهایی ساکن سمنان در محل تدریس

ماموران وزارت اطلاعات سمنان در یک اقدام بی‌سابقه چهار تن از دانش آموزان بهایی را بدون اطلاع خانواده‌های ایشان بازداشت کردند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ماموران اعزامی با در اختیار داشتن تائیدیه از طرف اداره کل آموزش و پرورش شهر سمنان وارد دبیرستان‌های شهید بهشتی و امیرکبیر سمنان شده و چهار نفر از دانش آموزان بهایی این مدارس به نامهای: سینا فناییان، ارمین الله وردی، رامین امیری و یونس خانجانی را از کلاس درس خارج کرده و پس از بازداشت به ستاد خبری اداره اطلاعات منتقل کردند.

نوجوانان بهایی فوق الذکر در ستاد خبری چندین ساعت تحت بازجویی قرار می‌گیرند و از ایشان خواسته می‌شود هر چه اطلاعات در رابطه با اردشیر فناییان که ۲۴ روز قبل بازداشت شده می‌دانند را در اختیار بازجویان قراردهند.
هم چنین با تهدید و وعده و وعید از ایشان خواسته می‌شود که در بین بهاییان سمنان برای اداره اطلاعات جاسوسی کنند.
از طرف دیگر والدین این چهار دانش آموز بهایی بعد از ساعت ۲ بعدازظهر که فرزندانشان از مدرسه به منزل بازنگشتند به دلیل نگرانی از دیرآمدن فرزندانشان به مدرسه ایشان مراجعه می‌کنند که مدیر مدرسه پس از مدتی طفره رفتن از پاسخگویی بالاخره برای خانواده‌ها جریان بازداشت فرزندانشان را تعریف می‌کند.
قابل ذکر است چهار نوجوان بهایی مذکور پس از چند ساعت بازجویی آزاد می‌شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر