سه‌شنبه، اسفند ۲۹، ۱۳۹۱

همسر کشیش زندانی در ایران در کنگره امریکا شهادت خواهد داد


.
همسر کشیش ایرانی-امریکایی بازداشت شده در ایران در کنگره امریکا شهادت خواهد داد وی عنوان کرده است وی در جلسه گفت و شنود خود با نمایندگان کنگره امریکا سعی خواهد کرد تا وضعیت زندانیان عقیدتی در ایران را برای مقام های امریکایی روشنتر سازد.
نغمه عابدینی همسر کشیش سعید عابدینی، شهروند ایرانی-امریکایی که در پی سفر به ایران بازداشت و به هشت سال زندان محکوم شده است با حضور در کمیسیون حقوق بشر کنگره امریکا پیرامون وضعیت همسر خود در ایران شهادت خواهد داد.
گفته میشود وی در نظر دارد تا نمایندگان امریکا را تشویق کند تا دولت ایران را برای آزادی وی تحت فشار قرار دهند.
به گزارش « محبت نیوز» ، خبرگزاری فرانسه به نقل از فاکس نیوز خبر داد، خانم عابدینی در آستانه حضور در کنگره امریکا پیرامون وضعیت همسر خود عنوان کرده است:« او در زندانی با شرایط بسیار وخیم قرار دارد. او هیچ قانون شکنی ای انجام نداده، فقط سعید نیست تعداد زیاد دیگری نیز هستند که وضعیت مشابه او را دارند. آنها به خاطر عقایدشان تحت تعقیب قرار دارند و من امیدوارم این جلسه گفت و شنود به روشن تر شدن وضعیت تمامی افرادی از این دست، کمک کند.»

کمیسیون حقوق بشر کنگره امریکا متشکل از اعضای هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه امریکا به ریاست جیمز مک گاورن و فرانک ولف است.
سعید عابدینی، 30 ساله و  از نوکیشان مسیحی فارسی زبان مقیم امریکا است، وی سپتامبرسال گذشته برای دیدار بستگانش به ایران سفر کرد، جمهوری اسلامی ایران مدعی است وی به تبلیغ آئین مسیحیت مشغول بوده است، این اتهام از سوی آقای عابدینی رد شده است.
جی سکلو یکی از وکلای خانواده عابدینی عنوان کرده است:« ما هم اکنون از حمایت بیش از صد عضو کنگره امریکا برخورداریم، کسانی که به خوبی در جریان مشکلات و دعاوی مذهبی در ایران هستند و خواستار آزادی کشیش سعید عابدینی شده اند.»
وی در زمینه نشست همسر آقای عابدینی و اعضای کنگره امریکا گفته است:« این گفت و شنود یک شانس بسیار خوب برای توجه بیشتر به مخصمه ای است که سعید عابدینی در آن گرفتار آمده و وزارت خارجه امریکا و کاخ سفید را تشویق میکند تا بیشتر در این پرونده ورود کرده و در سطوح عالی تری آن را دنبال کنند. یک شهروند امریکا هر روزه در یکی از مرگ آسا ترین زندان های ایران با خطر ضرب و شتم و اذیت و آزار روبرو است؛ تنها به جرم اینکه او به دین مسیحیت گرویده است.»
آقای عابدینی چندی پیش در نامه ای به همسرش نوشته بود مقامات قضایی به او گفته بودند می تواند برای کریسمس به آمریکا بازگردد و پیش خانواده اش باشد اما بعد حرفشان را عوض کرده اند. او گفته است:‌«گاهی به من می گویند به خاطر ایمانم به عیسی مسیح به دار آویخته خواهم شد. یک روز مرا بازجویی می کنند و کتک می زنند، روز بعد به من شیرینی تعارف می کنند.»
طی سالهای اخیر فشار جمهوری اسلامی ایران بر نوکیشان مسیحی افزایش یافته است و حجم بازداشت افرادی که از دین اسلام به دین مسیحیت میگروند و صدور احکام زندان طولانی مدت رشد فزاینده ای داشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر