پنجشنبه، اسفند ۲۴، ۱۳۹۱

هرانا؛ وضعیت نگران کننده جسمی بهنام ایرانی در زندان ندامتگاه کرج


خبرگزاری هرانا - بهنام ایرانی شهروند نوکیش مسیحی در زندان ندامتگاه کرج طی هفته‌های اخیر به کمردردهای شدید مبتلا شده و مسئولین اقدام موثری برای درمان وی صورت نمی‌دهند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بهنام ایرانی شهروند نوکیش مسیحی که در اندرزگاه ۲ سالن ۷ زندان ندامتگاه کرج بسر می‌برد، طی دو هفته اخیر به کمردردهای شدید مبتلا گشته و مسئولین تا کنون اقدام موثری برای درمان وی صورت نداده‌اند.
یکی از بستگان این زندانی عقیدتی که خواست نامش فاش نشود به گزارشگر هرانا گفت: "دوهفته پیش کمردردهای شدید بهنام شروع شد، تا حدی که وی را با برانکارد به دستشویی می‌بردند."

وی ادامه داد: "بهنام بغیر از کمردرد از مشکلاتی همچون خونریزی روده و پادرد شدید نیز رنج می‌برد. پزشک زندان در خصوص خونریزی روده عمل جراحی را تجویز نموده بود، ولی از آنرو که زندان بودجه کافی در اختیار ندارد به ما اعلام کردند باید هزینه عمل جراحی را خودمان پرداخت نماییم. با اینکه ما قبول کردیم کلیه هزینه‌های درمان را پرداخت کنیم، تاکنون جهت اعزام بهنام به بیمارستان و یا مرخصی وی اقدامی صورت نگرفته است. مشکل پای بهنام نیز به تصادفی در گذشته برمیگردد و زندان برای درمان آن نیز اقدامی انجام نداده است."
این شخص همچنین ادامه داد: "در زندان ندامتگاه وضعیت تمام زندانیان اینگونه است و زندان هیچ‌گونه توجهی به بیماریهای زندانیان نمی‌کند. بهداری زندان تنها به تجویز داروهای مسکن اکتفا کرده و درمان‌ها جنبه اساسی ندارد. مثلا یکی از همبندیان بهنام بنام سیامک پورشجری که از عارضه شدید قلبی رنج می‌برد هر آن ممکن است با حمله قلبی رو برو شود و پزشکان در این باره اخطارهای زیادی داده‌اند، ولی مسئولین از اعزام وی به بیمارستان و یا مرخصی استعلاجی طفره می‌روند."
گفتنی است، بهنام ایرانی از گذشته نیز به خونریزی شدید روده مبتلا بوده و مسئولین امکانات درمانی در داخل زندان و یا اجازه اعزام به مرخصی استعلاجی را برای وی صادر نمی‌کردند.
نامبرده در سال ۱۳۸۵ بخاطر فعالیت‌های کلیسایی‌اش به اتهام برگزاری مراسم دعا و پرستش در خانه و بشارت دادن افراد دستگیر و چندین ماه را در بازداشت به سر برد تا اینکه به قید وثیقه از زندان آزاد شد.
در ۴ اسفند ماه ۱۳۸۶، شعبه ۳۰ دادگاه تجدید نظر تهران، وی را به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» به پنج سال حبس تعلیقی محکوم نمود.
مأمورین امنیتی پس از آن در ۲۵ فروردین ۱۳۸۹ به منزل ایشان در کرج هجوم برده و با بدرفتاری و ضرب و شتم وی را بازداشت نمودند.
اینبار در دادگاه بهنام ایرانی را به اتهام "تبلیغ علیه نظام" به ۱ سال حبس تعزیری محکوم نمودند و به همین دلیل ۵ سال حبس تعلیقی قبلی نیز به مورد اجرا در آمد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر