پنجشنبه، اسفند ۲۴، ۱۳۹۱

احضار ده شهروند بهایی ساکن تهران به دادسرا

خبر تکمیلی در رابطه با احضار شهروندان بهایی به دادسرای تهران
ده شهروند بهایی ساکن تهران روز سه شنبه ۲۲ اسفند ماه جهت ادای پاره‌ای توضیحات به دادسرای شهید مقدس تهران احضار شدند.
اسامی شهروندان مذکور بدین قرار است: نازنین نیکو سرشت، عباس طائف، آزیتا رفیع‌زاده، طلوع گلکار، پیمان کوشکباغی، احمد گلزار، حسن ممتاز، نگین قدمیان، نسیم باقری و احمد بهشتی.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، افراد فوق الذکر ابتدا تفهیم اتهام نشدند و از آن‌ها درمورد فعالیتشان در موسسه علمی آزاد بهاییان (دانشگاه مجازی) سوال شد و سپس تعهدی به ایشان داده می‌شود تا از این پس در این موسسه فعالیت نکنند که دو تن از این افراد تعهد مذکور را امضا کرده و آزاد شدند ولی هشت نفر از امضای تعهد مزبور خودداری می‌کنند که سپس هر کدام تفهیم اتهام شده و با وثیقه معادل ۵۰۰ میلیون ریال آزاد می‌شوند.
قابل ذکر است عباس طائف بدون امضای تعهد مزبور اعلام می‌کند که به دلیل بیماری مدتهاست که دیگر فعالیتی در موسسه مزبور نداشته که وی نیز بدون وثیقه آزاد می‌شود.
اتهامات شهروندان بهایی مذکور عبارتست از اقدام علیه امنیت ملی، عضویت در تشکیلات ضد امنیتی بهاییت و عضویت در تشکیلات غیرقانونی موسسه علمی آزاد.
گفتنی است، کلیه افراد مذکور اتهامات وارده را رد کرده و بر حق تحصیل و آموزش شهروندان بهایی تاکید کرده‌اند و عنوان داشته‌اند موسسه علمی آزاد موسسه‌ای غیر رسمی است که برای جبران محرومیت از تحصیل جوانان بهایی که در ایران به دلیل اعتقادشان از حضور در دانشگاه محروم شده‌اند تشکیل شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر