شنبه، تیر ۲۴، ۱۳۹۱

عدم ارائه برگه پیشینه كیفری به جوان مسیحی به اتهام ارتداد+سند


.عدم صدور مجوز کسب و کار برای یک جوان مسیحی، تنها بخشی از ظلم و جفایی است که نظام جمهوری اسلامی و دستگاههای اطلاعاتی حكومت نسبت به اقلیت های دینی به ویژه نوكیشان مسیحی روا می کنند.
آژانس خبری مسیحیان ایران « محبت نیوز»- یك جوان نوكیش مسیحی ( نام محفوط) كه پیش از این در سال ۱۳۸۸در یكی از شهرهای شمالی كشور به اتهام گرویدن به مسیحیت و حضور در كلیسای خانگی توسط ماموران امنیتی بازداشت و پس از طی مراحل دادگاهی به قید وثیقه آزاد شده بود، وی پس از گذشت دو سال و اندی از این ماجرا در اوایل خرداد ماه سال جاری جهت تاسیس و راه اندازی یك شركت فنی و دریافت برگه تعیین عدم سوءپیشینه به دایره تشخیص هویت پلیس آگاهی شهر محل سكونت خود مراجعه می كند كه پس از انجام مراحل امور اداری و انگشت نگاری از این جوان،  در مورخ ۶ / خرداد / ۱۳۹۱  نامه ایی مبنی بر " ارتداد" ایشان خطاب به دادستان عمومی و انقلاب آن شهرستان برای وی صادر می شود.

در نامه‌ای صادره كه نسخه ایی از آن به دفتر « محبت نیوز » ارسال شده است ، خطاب به دادسرای عمومی و انقلاب درباره این هموطن مسیحی که با انگیزه کسب درآمد و امرار معاش قصد تاسیس یک شرکت فنی داشته و نیازمند اخذ استعلام از نیروی انتظامی بوده، می نویسد: « نامبرده متهم به ارتداد است و در همین ارتباط سابقه کیفری دارد» !
-
« محبت نیوز» بدلیل مسائل امنیتی از انتشار كامل این برگه معذور است و كپی كامل این برگه در دفتر « محبت نیوز» موجود است
این برخورد قهریه سلاخی سرنوشت یک جوان ایرانی است که تنها جرمش گرویدن به آئین مسیحیت بوده، آنهم در کشوری که طبق اصل ۱۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی، آئین مسیحت، یهودی و زرتشت به رسمیت شناخته شده و پیروان آن در حدود قانون در انجام مراسم دینی خود آزادند و در احوال شخصیه و تعلیمات دینی بر طبق آیین خود عمل ‌کنند."
با این حال عدم صدور مجوز کسب و کار برای یک جوان مسیحی تنها بخشی از ظلم و جفایی است که نظام جمهوری اسلامی و دستگاه اطلاعاتی رژیم جمهوری اسلامی نسبت به اقلیت های دینی به ویژه نوكیشان مسیحی روا می کنند. اِعمال فشار و محدودیت برای پیروان ادیان غیر اسلامی ریشه عمیقی در جمهوری اسلامی دارد، اما با وجود انتقادات داخلی و بین المللی از جانب سازمان‌های مختلف حقوقی گویا سران رژیم تمایلی ندارند تا به این هشدارها اهمیتی بدهند و آنان همچنان بر فشار و تهدیدات خود علیه اقلیت‌های دینی ادامه می‌دهند. شرایط وخیمی که امروز هم دامان بهائیان، زرتشتیان و دارویش گنابادی را گرفته، و هم پنجه‌های خود را در گلوی پیروان آئین مسیحیت می فشارد.
- پیاده سازی الگوی برخورد با بهائیان برای نوکیشان مسیحی
به دنبال نقض حقوق شهروندان بهائی که گستره آن از تهدید و شکنجه و زندان تا محرومیت از تحصیل و فعالیت‌های شغلی پهن شده این بار نوبت به نوکیشان مسیحی ایران رسیده و حکومت جمهوری اسلامی سعی دارد با تجربیاتی که از برخورد شدید با بهائیان کسب کرده اینك به دنبال افزایش فشار بر مسیحیان است.
امروز موانع و محدودیت‌های حاکمیت اسلامی تنها شامل نداشتن مدارس ویژه برای فرزندان مسیحی محرومیت از تحصیل در دبیرستان و دانشگاه نیست بلکه تیغ فشارها تا لایه لایه زندگی شخصی و خانوادگی این نومسیحیان نیز گمارده می‌شود.
- اعمال محدودیت‌های اجتماعی برای نوكیشان مسیحی
شرایط امروز نوكیشان مسیحی ایران به نحوی است که به دلیل محدودیت ها و فشارها هیچ كلیسایی حاضر نیست تا مراسم ازدواج این افراد را برگزار كند و آنان مجبور هستند تا به كشورهای دیگر سفر کرده و در داخل كلیسا مراسم ازدواج مسیحی خودشان را برگزار نمایند.
همچنین دستگاههای اداری و دولتی از استخدام افرادی كه خود را مسیحی می نامند منع شده اند و هیچ اداره ایی اجازه استخدام این افراد را ندارند.
جوانان دانشجوی مسیحی در صورت بازداشت توسط ماموران امنیتی به حكم دادگاهها و یا دانشگاه  خود با محرومیت از تحصیل مواجه خواهند شد .
مدارس ویژه برای كودكان مسیحی كه به زبان فارسی تكلم می كنند وجود ندارد اجباری که دولت برای خواندن قرآن برای فرزندان مسیحیان در مدارس اعمال می‌کنند از دیگر نمونه های تبعیض و محددیت ها بر علیه مسیحیان بویژه نوكیشان مسیحی است.
عدم اجازه چاپ و انتشار و حتی فروش انجیل به زبان فارسی در داخل كلیساها از سوی دستگاههای حكومتی ممنوع اعلام شده است . نداشتن یك رسانه و یا حتی نشریه ویژه مسیحیان فارسی زبان در داخل كشور از دیگر مواردی  است كه مسیحیان ایران با آن مواجه هستند .
با توجه به اینكه در ماده ی ۱۹ حقوق بشر هر انسانی محق به آزادی عقیده و بیان است؛ و این حق شامل آزادی داشتن باور و عقیده ای بدون [نگرانی] از مداخله [و مزاحمت]، می باشد اما با اینحال نوكیشان مسیحی بخاطر قوانین سخت و امنیتی نظام مجبور هستند تا اعتقادات و باورهای دینی شان را در جامعه از دیگران پنهان كنند این نابرابری حقوقی كه مسیحیان همواره قربانی آن نیز بوده اند اما با اینحال نوكیشان مسیحی بهای اعتقادات و باورهایشان را هر چند سنگین باشد می پردازند.
- قرار دادن مسیحیان در کنار ضد انقلاب !
این اعمال فشار از یک سو، از سوی دیگر به تازگی آیت الله سبحانی از مراجع تقلید قم‌ با اشاره به اینکه مسیحیان، بهایی‌ها و ضد انقلاب برای رواج بدحجابی در جامعه ما برنامه دارند گفته است: «بد‌حجابی در شهر قم ( پایتخت معنوی جمهوری اسلامی ) نباید وجود داشته باشد.» وی با تاكید بر اینكه مسیحی‌ها، بهایی‌ها و ضد انقلاب برای رواج بدحجابی در جامعه برنامه ایی دارند افزود: «بد‌حجابی در شهری که مرکز فقاهت و مرجعیت است نباید وجود داشته باشد.»
قرار دادن نام مسیحیان در ردیف ضد انقلاب بدان معنی است که پایگاه‌های پر نفوذ مذهبی حاکمیت به سرویس های اطلاعاتی و نظامی و دستگاه قضایی خود چراغ سبز نشان داده اند که در برخورد با نوکیشان مسیحی با تمام قدرت همانگونه که با جریان ضد انقلاب برخورد می شود رفتار کنند. موردی كه پیش از این نیز از سوی سید علی خامنه ایی به مسئولین نظام در سخنرانی و سفر ۹ روزه خود به قم آن را هشدار داده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر