پنجشنبه، تیر ۲۹، ۱۳۹۱

آزادی خادم كلیسای خانگی پس از ۵۶۰ روز از زندان اهواز


.وی از خادمین كلیسای خانگی است كه به اتهام ایمان به مسیحیت به همراه جمعی دیگر از نوكیشان مسیحی توسط ماموران امنیتی بازداشت شد وی در طی دوران اسارت در سلول انفرادی و بارها توسط بازجویان زندان مورد بازجویی قرار گرفت وی پس از ۵۶۰ روز از زندان آزاد شد.
به نقل از گزارشگران آژانس خبری مسیحیان ایران « محبت نیوز »، " نورالله قبیتی زاده " از نوكیشان مسیحی كه به اتهام ایمان و اعتقاد به باورهای مسیحی دستگیر شده بود پس از گذراندن نزدیك به ۱۹ ماه بازداشت، از زندان آزاد شد .

این نوكیش مسیحی كه دوران بازداشت خود را در شهرهای دزفول و اهواز گذراند ، پس از ۵۶۰ روز اسارت، در روز دوشنبه ۲۶ تیر ماه ۱۳۹۱ ( ۱۶ جولای ۲۰۱۲ ) بدستور مقامات قضایی استان خوزستان  از زندان كارون اهواز آزاد شد .
"نورالله قبیتی زاده" روز جمعه در تاریخ ۳ دی ماه ۱۳۸۹ ( ۲۴ دسامبر ۲۰۱۰) بهمراه ۱۰ تن دیگر از نوكیشان مسیحی كه به جهت برگزاری ایام كریسمس تولد عیسی مسیح در یك كلیسای خانگی در شهرستان دزفول گردهم آمده بودند توسط ماموران امنیتی اطلاعات بازداشت شدند. ماموران امنیتی این خادم كلیسای خانگی را با دستبند و چشمانی بسته به جهت بازجویی به خانه ایی در مركز شهر دزفول كه گویا خالی از سكنه بوده و فقط دو مامور در آنجا حضور داشتند انتقال می دهند. پس از آن وی را برای بازجویی های بیشتر به اطلاعات اهواز انتقال می دهند .
این هموطن مسیحی ساكن دزفول در طول دوران بازداشت بارها توسط نیروهای اطلاعاتی مورد بازجویی قرار گرفت ، ماموران امنیتی و بازجویان زندان برای مجبور ساختن وی به ترك ایمان مسیحی اش وی را  در سلول افرادی و زیر فشارهای شدید روحی قرار داده اند. از گرفتن تعهد برای فاصله گرفتن از فعالیت های بشارتی گرفته تا نوشتن توبه نامه مبنی بر ترك مسیحیت و انكار ایمان مسیحی خود .
دادگاه وی در شهریور ماه ۱۳۹۰ در دادگستری اهـــواز و در شعبۀ یکم جزایی به ریاست قاضی "پور محمدیان" در حالی برگزار شد كه طبق گفته یكی از شاهدان عینی به محبت نیوز ، " نورالله" در این دادگاه ، وی با دستبند و پاهای زنجیر شده حاضر شد و گویا بطور شفاهی به جهت ایجاد فشار روانی و ایجاد ترس و وحشت به وی گفته شده كه در این دادگاه برای وی حکم اعدام در نظر گرفته شده است .
"نورالله قبیتی زاده" ۴۸ ساله از جمله افرادی است كه در بازداشت گسترده مسیحیان در سراسر كشور كه در آستانه سال نو میلادی در دی ماه ۱۳۸۹ ( دسامبر ۲۰۱۰) توسط نیروهای اطلاعات و امنیتی صورت گرفته بود بازداشت شد.
در آن رویداد ماموران امنیتی در اقدامی هماهنگ و سازماندهی شده بیش از ۶۰ تن از شهروندان مسیحی و اعضا کلیساهای خانگی در تهران و برخی شهرستانها را بازداشت نمودند . ماموران پس از بازداشت این افراد اتهام این نوكیشان مسیحی را به خانواده هایشان ، تغییر دین (ارتداد) ، ترویج مسیحیت و ارتباط با سازمانهای مسیحی و تشكیل كلیساهای خانگی اعلام نمودند.
روز بعد این رویداد بسیاری از رسانه های حكومتی با عنوان اینكه سران تبشیری مسیحیت در تهران و برخی شهرستانها دستگیر شدند، بطور گسترده اقدام به انتشار این خبر در رسانه های حكومتی نمودند. "مرتضی تمدن" استاندار تهران نیز این مسیحیان را به عنوان مبلغان "تندرویی" توصیف كرد که «خود را مانند افراد فاسد و منحرف وارد بدنه اسلام می کنند.»
استاندار تهران همچنین افزود، که فشار و دستگیری را بر آنها افزایش خواهد داد !
در همان زمان نیز  با اظهارات سید علی خامنه ایی در تاریخ ۲۷ مهرماه ۱۳۸۹ ( ۱۹ اكتبر ۲۰۱۰) در قم برای اولین بار وی نسبت به رشد و گسترش كلیساهای خانگی در كنار ترویج عرفان های کاذب و ترویج بهائیت هشدار داد . و از آن پس موج تازه‌ای از برخورد از سوی ماموران و دستگاههای قضایی جمهوری اسلامی تشدید و شكل سازمان یافته تری به خصوص نسبت به نوكیشان مسیحی كه از زمینه اسلام هستند شكل گرفت. 
این روند با یك برنامه ریزی و سازماندهی، بطور جدی با آغاز سال نو میلادی 2011بیشتر و حتی به كلیساهای ساختمانی نیز كشیده شد كه در پی آن باعث بروز اعمال محدودیتهایی برای كلیساها و حتی منجر به تعطیلی برخی جلسات برای مسیحیانفارسی زبان و بسته شدن برخی كلیساها در كشور شد كه این روند نیز همچنان ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر