شنبه، تیر ۱۷، ۱۳۹۱

پلمپ باغ ییلاقی کلیسای جماعت ربانی تهران در کرج


خبرگزاری هرانا - اکنون افشا شده است که علاوه بر تعطیلی کلیسای جنت آباد از شعبات کلیسای جماعت ربانی تهران در خرداد ماه همزمان باغ ییلاقی کلیسای جماعت ربانی در کرج (باغ شارون) نیز به وسیله عوامل اطلاعاتی و امنیتی حکومت پلمپ شده است و دیگر کلیسا حق استفاده از این باغ را برای هیچ منظوری ندارد.
به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان، باغ کلیسای جماعت ربانی تهران در کرج معروف به «باغ شارون» سال‌ها محل برگزاری مشارکتهای گوناگون ایمانداران مسیحی و اعضای کلیساهای جماعت ربانی در کشور بود. اما حدود هشت سال قبل ماموران حکومت به آنجا هجوم آوردند و عده‌ای از ایمانداران را که در حال اجرای مراسم پرستش مسیحی بودند دستگیر کردند.

از آن به بعد برگزاری هرگونه مراسم یا مشارکتی در آنجا به شدت محدود شد و هر هفته بیش از ۳۰ یا ۴۰ نفر اجازه حضور در آن محل را نداشتند.
آنهم با دادن اسامی و اعلام مشخصات کسانی که قصد جمع شدن را در آنجا داشتند از قبل به ماموران گمارده شده از سوی حکومت برای کنترل کلیسا.
اما با تحویل دادن پرونده کلیساهای جماعت ربانی به سازمان اطلاعات سپاه و ایجاد محدودیتهای بیشتر از سوی این گروه ماموران سخت گیر و فراقانونی که نقش عمده‌ای را در سرکوب آزادی‌ها در کشور دارند و خود را جز به دفتر رهبر جمهوری اسلامی به جای دیگر پاسخگو نمی‌دانند، درهای این باغ متعلق به مسیحیان پنطیکاستی ایران پلمپ شده، تا کنون تلاش رهبران کلیسا برای بازکردن و استفاده مجدد آن به نتیجه‌ای نرسیده است.
اکنون اطلاعیه‌ای بر روی درب این باغ نصب شده است و بدون ذکر هرگونه علتی فقط ورود به آن را اکیدا ممنوع اعلام کرده‌اند. همچمین گفته شده است با کسانی که بخواهند وارد این باغ شوند برخورد خواهد شد!
گزارشات رسیده از تهران و سایر شهرهای ایران نشان می‌دهد که فشار بر کلیساهای رسمی و ساختمانی همانند کلیساهای جماعت ربانی به شدت ادامه دارد. در کلیسای جماعت ربانی مرکز بعد از تعطیلی جلسات موعظه به زبان فارسی در روزهای جمعه و منع جلسات مخصوص نو ایمانان به زبان فارسی، نوبت به محدود کردن شدید فروش کتابهای مسیحی و انجیل به زبان فارسی در کلیسا رسید.
در ایام کریسمس (دیماه ۱۳۹۰) به کلیسای جماعت ربانی اهواز حمله کردند و ضمن تعطیلی آن، کشیش وهمسرش به همراه دو خادم آنجا را به مدت طولانی در بازداشت نگه داشتند و بعد در قبال وثیقه‌های سنگین آن‌ها را بطور موقت تا زمان تشکیل دادگاه‌شان آزاد کردند. و فشار‌ها آنقدر زیاد شد که کشیش آنجا پس از آزادی از زندان مجبور به ترک اهواز گردید.
پس از عید نوروز در ابتدای سال جدید (۱۳۹۱) ماموران به طور جدی به رهبران کلیسای جماعت ربانی و بقیه کلیساهائی که دارای خدمات و سرویسهای فارسی زبان هستند دستور دادند تا اسامی تمام ایمانداران و حاضران در کلیسا را به همراه کپی کارت ملی آن‌ها که شماره کد ملی در آن منظور شده است، به ماموران اطلاعات تحویل دهند. همین مسئله باعث شد برخی از ایمانداران از ترس تعقیب قانونی از ادامه رفتن به کلیساهای مذکور باز بمانند.
هم زمان از سوی ماموران اعلام شد که جلسات کانون شادی کلیسای جماعت ربانی مرکز که محل آموزشهای روحانی به کودکان مسیحی اعضا و ایمانداران کلیسا است باید تعطیل شود و در این مورد نظارت شدیدی از سوی دستگاههای اطلاعاتی حکومت اعمال می‌شود.
دستور تعطیلی کلیسای جنت آباد با بیش از یکصد عضو و ایماندار، فشاربیش از حد بر رهبر کلیسای جماعت ربانی اصفهان که منجر به خروج او از کشور شد و مخالفت با رهبری جانشین تعئین شده برای اواز سوی کلیسا توسط ماموران امنیتی در اصفهان و عاقبت تعطیلی باغ ییلاقی کلیسای جماعت ربانی در کرج. همه این‌ها از سوی جامعه مسیحیان ایران به هیچ وجه به عنوان رافت اسلامی و آزادی مذهبی تلقی نمی‌شود.
مطابق معاهده جهانی حقوق بشر و کنوانسیونهای الحاقی در مورد آزادی مذهبی که ایران نیز آن‌ها را امضا کرده است و به اجرای آن‌ها متعهد می‌باشد، حکومت متعهد به ایجاد فضای آزاد برای انجام امور مذهبی اشخاص مطابق رسوم شناخته شده در دین آن‌ها می‌باشد. انسان‌ها همه این حق را دارند که آزادانه و به طور علنی اعمال مذهبی دین مورد قبول خود را به جای آورند. مسیحیان ایران و سازمانهای جهانی حقوق بشر معتقدند که جمهوری اسلامی ناقض این حقوق اساسی می‌باشد و از این نظرناقض جدی حقوق بشر است و مجرم محسوب می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر